Avatar billede 450025 Ekspert
14. august 2020 - 09:08 Der er 35 kommentarer og
3 løsninger

Utklipsverktøyet er borte fra Win10

Jeg liker Utklipsverktøyet fra Win!0 - nå er det borte fra Windovs Tilbehør
er der en måte og få dette tilbake igjen. Takk. om noen vet hvordan
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. august 2020 - 09:29 #1
Klik på forstørrelsesglasset og skriv k (klippeværktøj)
Bliver den så synlig?
Avatar billede store-morten Ekspert
14. august 2020 - 09:49 #2
Prøv: Windows tast + skift + s
Avatar billede 450025 Ekspert
14. august 2020 - 09:52 #3
Nei desverre Finn Rasmussen du vet den med saksen har alltid vert i  Windovs tilbehør nå er jeg havna i utskrifts behandling - hva jeg har gjort nå aner jeg ikke Saksen er borte. Har søkt noe slv men nei vi bruker den jo i computerword. jeg syntes den var så lett å bruke også - forresten ha en fin dag Rasmus håper en vet en løsning men Takk.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. august 2020 - 10:09 #4
Takk store Morten du er ikke sint på meg fra tidligere med alle mine åpne poster jeg prøver fortsatt å forstå hvordan men aner ikke om jeg lykkas med dette da?
Ok det ga intet resultat det.
Men jeg savner denne både for klipp også for friklipp ellers og ikke bare rektangulær dernest også forsinkelse ja du vet hva jeg mener, Hvorfor den er borte fra Windovs tilbehør er meg en gåte.
Nok min feil men en Gubbe sa til meg Win10 jobber ofte på egenhandt og alltid det er vellykket ha en fin dag forresten har 36 gr i dag lidt varmt.
Avatar billede store-morten Ekspert
14. august 2020 - 10:24 #5
Pu ha.. det er varmt, vi har 23 gr. med udsigt til 30 gr. i eftermiddag.

Det "gamle" klippeværktøj:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/13776/windows-10-use-snipping-tool-to-capture-screenshots

Windows-tasten  + Skift + S for at åbne det nye moderne klippeværktøj
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4488540/windows-10-how-to-take-and-annotate-screenshots
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2020 - 10:56 #6
#1 Når man kører andre sprog skal man skrive Snipping Tool
Avatar billede 450025 Ekspert
14. august 2020 - 11:18 #7
Takk begge 2 for hjelpen men føler jeg har tapt -  er der noe som funger i Windovs  10 så fjernes det og man får ofte noe anna ubrukeskitt skitt tilbake.

Det gamle program var så fint og bruke - du poko1 lærte meg faktisk dette etter som jeg feilet en liten enkel App kunne - ikke den ha fått være i fred da bruker den selv - Den nye er ubrukelig er mitt svar - du nevner Snippen Tool har prøv den lidt ok men en dårlig erstatning.

Denne ÅPP jeg savner er på en liten 13 Tom jeg har jeg bare kunnet flytte den over på arbeids maskinen som er 27 Tom grunn jeg ser så dårlig nå men hvem tar hensyn til dette og tro meg der kommer mer ubrukelig skitt fra Microsoft dem blir alldri ferdig  Sorry beklager mitt svar men så føler jeg det..
Jeg venter lidt til å da lukker jeg tråden som ubesvart for der er vist ingen fullgod løsning lang mindre få igjen denne App tilbake. Hei så lenge..
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2020 - 11:31 #8
Snipping Tool er det samme som Klippeværktøj !
https://ibb.co/7ScsYTT
Avatar billede 450025 Ekspert
14. august 2020 - 12:18 #9
Mener du det poko1 tør nesten ikke tro det at jeg får til - Det bilde du viser nå?
Jeg får ikke prøvd nå før i morgen  jeg må og hjelpe en Venn av meg og det tar nok lidt tid det jeg håper.
Takk så lenge da -  der er der  .alt jeg trenger
Avatar billede 450025 Ekspert
14. august 2020 - 13:03 #10
Jeg prøvde dette her funket ikke for meg i hele tatt gidder ikke bruke mer tid bare å glemme dette men Takk så lenge det varte.
Jeg avslutter med dette spørsmål det er og blir for slitsomt men Takk for støtten .
Er klar til å ta imot mer skitt fra Microsoft.
En computer med 2004 gikk greit på en time (hva var nytt har ikke funnet noe enda)
Nunmer 2 du må vente det er på vei jo Takk 2 uker minst?
Nummer 3 har jeg gitt opp men jeg har gi faen er løsning med halvfabrikater eks Nye Edge - om Google har sine mangler så funker den så langt - Tråden er ikke løst. beklager jeg får det ikke til.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2020 - 13:20 #11
Klippe værktøjet er ikke fjernet
jeg har lige lavet en ny installation i går og været inde og kontrollere.
https://ibb.co/jhLfGPN
Avatar billede 450025 Ekspert
14. august 2020 - 14:45 #12
Ja poco1 nå er jeg hjemme at å prøver men nei – jeg liker også ferdig stekt Pitsa å jeg lure på hvordan i alverden ble den til -  for bilde ser utrolig flott ut.

Jeg prøver det samme for det skal være veldig enket? På bilde ditt så er klipvertøyet der en pyntegjenstand med krem rundt.
Hvorfor er det så fordi du meste langt mer en folk flest? Men jeg trenger nå en teskje hvis jeg skal komme i mål.
Du er tydelig gått Windows tasten ved start å Søk men den plakat kom ikke opp – gikk du på forstørrelses glasset var samme resultat hjalp ikke.
Ja du da stopper det. Vi er 2 her nå  å er like dumme begge 2 så hvis  enn Teskje må til her så lever den ellers så glemmer vi dette inn til videre.ellers bare avslutter vi – fordi det er en liten App fra Microsoft den er ikke i blant Windows App å tilbehør mer og da får det være tror jeg nok best det..
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2020 - 15:31 #13
C:\Windows\System 32 Her har den befundet sig siden Windows XP.
https://ibb.co/Y0BkdLX
Avatar billede 450025 Ekspert
14. august 2020 - 16:27 #14
# 13 ja jeg får prøve i morgen ikke nå. men mens du skrev satte jeg opp dette?

Hovedcomputer 27 Tom stasjonær (hva svar får du oppdatering 2004. Ingen ting.
(Velge startknappen , skriv inn Utklippsverktøy i søkefeltet på oppgavelinjen, og velg deretter Utklippsverktøy fra resultatlisten)        Greit det men den Pitsa var mislykka den også? Nå er ikke jeg Baker da men Microsoft finner på mange merkelige ting.

1.. startknappen
2. skriv inn Utklippsverktøy i søkefeltet på oppgavelinjen så  enkelt er det på WIN10
Svar nei det funker ikke dette i hele tatt..

En liten skitt til computer for Reise av å til    13 Tommer Win10  oppdatering 1909.

Søk på oppgavelinjen skriv - U - det er alt.    Skjermklipp er oppe og fungere fint - lagt som en flis på start å nei du jeg hater fliser jeg  - Flytt til oppgavelinjen er langt bedre.
Å slett Flisa. Hva er forskjellen på disse 2 computere. Her trenger jeg en Teskje behøvs ikke og være Solv bestikk poenget er at det virker.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2020 - 17:28 #15
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2020 - 17:46 #16
Avatar billede 450025 Ekspert
16. august 2020 - 07:51 #17
Tråden er lukket nå men virker jo ikke så    svaret dit 220661 er kjent greit for en nybegynner ingen nytte for meg Sorry.

Og bilder fra poco1 forstår jeg ikke en skidd av -  jeg bruker Win10 og finner ikke den App noe sted på min computer her.

Min løsning til nå - jeg får kanskje bedre hjelp av andre som kan. Så derfor gjør jeg dette nå -    liten reise computer 13 Tom den er oppdatert og her finnes iallfall Skjermklipp.
Men ikke til venstre ved start og tilbehør blant alle APP.    Og kan ikke hente den der
ifra på noen computer jeg har her

Nye skitt  klippverktøy fra MS den minner masse om  Nye EDGE som er en  ubrukelig gjenstand klare jo ikke det jeg har bruk for.    I dag står den  som en pyntegjenstand blant alle APP ved start.
Jeg ser dårlig Sorry men jeg fjerner tastaturet nå jeg bruker til vanlig  –  sett opp laptoppen og bruker dette tastatur som den har  - jeg har stor skjerm her og det er viktig    (jeg bruker skrift størrelse 200)    og nedgrader når jeg er ferdig til vanlig.

Skjerm 27 Tom og i nød spiser fanden fluer også har jeg sett. Små tester fra laptop går jo på et vis –    men jeg er forbanna hvis MS har fjerna noe som fungere opptimalt    hvorfor fjerne denne App?

EDGE App ok har man en Lagkage må man jo pynt i midden man treger ikke spise pynten vel.
Skjermklipp den gamle kunne være der den også så kan folk velge hva dem vil bruke selv.  God helg
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 08:51 #18
#17 Ja jeg så godt din tråd har du lukket, men da jeg så poko1 billedet så ville jeg lige vise hvordan det ser ud i Windows 10 brugerfladen.
Poko1 kører Classic Shell (Open Shell) brugerflade og derfor ser hans billede anderledes ud.
Jeg har stadig klippeværktøjet på min stationære pc her og bruger også den fremfor den nye der er kommet.
Måske din er deaktiveret. Der findes et par måder den kan have blevet deaktiveret på.
Den ene måde er over gruppe politikken på pc og den anden er over registeret.
https://www.top-password.com/blog/tag/disable-snipping-tool-windows-registry/
Om dette så er tilfældet i din sag ved jeg jo af gode grunde ikke. God weekend til dig også Arne :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. august 2020 - 09:21 #19
Den findes under alle omstændigheder i Windows 32 mappen og har været der siden Windows XP.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 09:29 #20
#19 Korrekt. Men det ser jo ikke ud til den virker.
Han skriver klippeværktøj i søg på Windows 10,og her burde den fremkomme og starte når man trykker på den. Så enten er den fjernet eller deaktiveret.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. august 2020 - 09:47 #21
Kan ikke deaktiveres
https://ibb.co/7kC5Rzn
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 10:01 #22
#21 Vil du derved påstå at det der står i linket i #18 ikke passer???
Avatar billede 450025 Ekspert
16. august 2020 - 10:13 #23
Ja jeg er bare forbanna  220661 jeg gruer meg til flere ting her og bli forstått på dette Forum her hva i Helvede - jeg har brukt Win 10 siden det kom og det vet poko1 godt  - men en Proff gidder ikke å læse hva folk skriv og Sorry derfor blir det 40 poster her det - jeg gidder ikke hopper av.
Et bilde ok han har lært meg dette og Takk til han for dette.

Hva i Helvede har mitt problem noe med Clasisk Shell og gjøre - folk i dag bruker Win10    (at han som Proff Deluks bruker fler ting han om det det bruker kanskje også Win7 + XP  forbauser meg ikke om versjon 98 også er  brub hos han -

Jeg skriger om hjelp ser omtrent ikke.    Glem han og hans bilder hvis han ikke kan senke skuldrene sin lidt fordi selv en nybegynner bør få hjelp her på computerword noen gange ler jeg av opplegget hans -

Han skal få 2 stars av 5 oppnålige.

Så til saken jeg spør om.    Jeg prøver har så langt gitt opp - men nå bruker jeg den lille computer 13  og der er klippeverktøyet alt fungere nå -  men bruke det lille tastatur er for meg et mareritt det er nødhjelp.
Hvis poko1 mener det finnes så ok -  er det deaktivert ja forbauser meg ikke det -  men App fjernes ikke der den er ved start da må det gjøres fysisk prøv å fjern EDGE det går ikke det jeg hater den. Det er og blir en pyntegjenstand å det tar år før den kan erstatte Google er mitt svar.
Skjermklipp kan fjernes fysisk sikker vet ikke men jeg har ikke Deaktivert den så dum er jeg ikke jeg har henten opp flere gange selv. å da er det bare ta den i bruk  verre er det ikke.
Jeg skal prøve det du skriv men Gidder ikke i dag -  kjære jeg orker ikke så enkelt er det 220661 jeg må hente nye krefter og hjelper ikke det - da kjøre jeg vider der må vel være en her som har peiling også.  Men Takk så langt.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 10:16 #24
Det er i orden Arne :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. august 2020 - 10:30 #25
Den kan ikke deaktiveres i System 32 deaktiver den andre stede gå derpå til System 32 og den virker stadig derfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 10:47 #26
#25 Ikke lige det jeg oplever
Har lige testet det efter jeg har lukket den ned over gruppe politikken.
Jeg har prøvet med både genvej jeg har på proceslinje jeg har  og direkte  fra system 32 mappen. Den starter ikke. Får en boks op med den er deaktiveret på grund af sikkerhedsindstilliger i systemet
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 10:48 #27
Avatar billede 450025 Ekspert
16. august 2020 - 11:29 #28
Du å dine bilder poko1 jeg er døn sliten nå å er oppgitt  må jeg nå endre igjen bytte om til det jeg hadde. Et ønske ja.
Men lille dataen min - å så oppleve fiasko igjen - jeg orker ikke det nå poko1 i morgen kanskje.

System 32 - Start -  høgreklikk greit  - System  32 hva skal jeg trykke på her -
jeg vil ikke forstyre noe her og gjøre feil enda en gang -    jeg er ikke imot dine bilder - men det hadde gjort seg med 1 eller 2 her + 1 pil eller 2 du er jo Ekspert til dette.
Jeg skal gi deg et annet eks som du og 220661 holdt på med - den ene svarte dette (jeg hopper av)    din hjelp var grei men han forstod ikke noe fra noen av Dere.
Det forteller lidt om nivoet  -  220661 få en som kan å det ble løsninmgen - men stakkern ville spare penga red for Monny.
På verksted er det dyrt men der ble stille der i gården  fordi det var løsningen.

Jeg er ikke overbegeistret over MS og feiler vi er prøve kaniner vi  -  å vent med siste oppdatering jeg venta 1 Mdr å nå setter jeg i gang tenkte jeg feil må vel snar være ferdig.
1. Godt 1 time da var alt gjort på hoved data var der gjort noe fornuftig aner ikke men den virker da..
2. Den nr 2 var ikke klar en da  har god tid -  jeg ga blaffen venta å da kom den fungerte den også
Den siste laptopen er ikke klar enda  haster ikke mulig tvang vet ikke  fordi den funker utmerket med 1909    stakeren hadde et evig mass  om den oppdatering.

Hvis computeren fungere har det ingen hast med dette der er enda feil i denne oppdatringen    jeg har ikke opplevd dette men andre har det.

Har jeg merket til forbedringer i 2004 nei ikke i hele tatt.    Men han er i mål nå det vet jeg.  Om jeg kommer i mål med Skjermklipp bør du nok hente en Teskje poco1 noe må jeg Desverre ha for bilder uten -  hvor ting finnes -  brgrenset tekst løser ingen ting. Jeg er på platen system nå men orker ikke og feile nå.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. august 2020 - 12:13 #29
22066  #26 Gruppe politikken har du veien dit for meg og er den der? Da er det bare hente den    resten klare jeg - oppskrift Takk.

32 mappen har ikke jeg funnet på System  du forteller en boks du får opp Å Søren virker ikke (den er deaktivert grunn Sikkerhet i systemet –

Sikkerhet er noe skitt jeg får ikke NemID og code heller her i Thailand må hentes på Ambassaden Bangkok det koster 5000 Danske  med fly -
uansett så må den ned på oppgavelinjen da klare jeg resten    men jeg har den ikke i tåke havet her..
#27 Flott bilde du - kunne tenkt å ha det på skrivebordet men bare ikke den hvite plakaten som er der. Så der er vi nå.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 12:21 #30
Avatar billede 450025 Ekspert
16. august 2020 - 12:23 #31
Nei du 2200661 svar 26 ga ingen løsning grun Sikerhet men flott bilde i #27 Sikkerhet er noe skitt jeg vil ha NemID her jeg bor.
Den kan bestilles og hentes på ambbasaden i Bangkok riesen koster 5000 Danske kroner.
Må jeg til Bangkok å hente Skjermklipp også det har jeg ikke råd til  tenk hvor mye øl jeg kan kjøpe for den prisen du snakker om tom Boks du. Mente du Ølboks?
Men  bilde var fint likte bare ikke den hvite plakaten.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 12:30 #32
Prøv at køre sfc /scannow i Powershell kørt som administrator. Genstart pc og se om skærmklip virker :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
16. august 2020 - 12:52 #33
Takk ja har skannet 100% nen der er masse rød skrift jeg kan ikke lese dette selv med et forsørrelses glass så jeg gir opp Sorry.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 12:54 #34
Nu er det jo kommandoen der skal fixe et problem. Så prøv at genstarte pc og se om det har haft en virkning :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
16. august 2020 - 13:55 #35
Nei funker ikke det  på maskinen jeg brukte før den store jeg har samme opplegg nå på den lille - derfor bytter jeg ikke over nå men så er livet.

Laptopp 13 Tom - Stor skjerm 27 Tom  skal jeg se knapper av dem jeg ikke husker helt sa Bruker man  forstørrelseglass det går dette også men for et liv dette.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. august 2020 - 15:12 #36
Jeg skrev her nå ble det borte jeg gir opp men det var computerword sin feil det noe nytt der også. jeg gir opp jeg.
Man må lære og tenke nytt nå? Stor skjerm 27 Tom Stasjonær kan ikke brukes – fin frem 2 ting en 13 Tom Laptop med små taster dem fleste kjenner du er du i tvil ha ved din side et forstørrelsesglass så du på om det er rett tast.
Jeg er svaksynt men lidt trelsomt er det jo sådanne folk skal man ikke ta hensyn til (Sikkerhet) idiotisk men det er min mening det?
Nei tut og kjør her så Imggbb last ned og svaret er greit åpne nettleseren så får du svaret? Er der problem da legger du det du har på SØK da kommer svaret også  https://ibb.co/WyKM02H
Hvorfor gjøre det lett for en Bruker om man kan gjøre der tungvindt (jeg glemte (Sikkerhet MS) men den forbanna Edge app den er ved start om du knuser computeren å kjøper ny så er det svineriet der fremdeles da snakker vi ikke (Sikkerhet) men skjermdump er et uhyre farlig produkt og bruke der burte æ’r alder grense der MS men ikke opplyst om det noen steder Win 10 er Bra som den er men slutt MS å levere ubrukelig skitt I det minste gi Brukeren et valg – for meg kast EDGE i Søppelboksen?
La oss bestemme om vi vil dette skitt som leveres – jeg får bite i det sure Æplet nå men ind til videre kommer min lille Laptop 13 til heder og verdighet. Jeg er bare forbanna jeg.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. august 2020 - 23:17 #37
Tråden skal være lukket nu men jeg kommer med en tilbake melding og den er til 220661 # 36 du skrev dette.
(Prøv at køre sfc /scannow i Powershell kørt som administrator. Genstart pc og se om skærmklip virker :-)
Jeg prøvde dette jeg skannet fikk sjokk hele siden med rød skrist men med et forstørrelses glass kun jeg se den Skannet å 100%

Jeg ga opp da for dette funket ikke den kom ikke tilbake i hele tatt. Nå kjørte jeg igjen 2 gange etter hver andre med samme rød skrift. Som jeg ikke klare og lesee.
Jeg tok nå en ny prøve ves start APP og endelig nå var den på plass der er den nå – resten er planke kjøring nå å som vom vanlig 220661 hadde svaret og Løsningen – og du polo1 bilder dine er fine men du får skjerpe deg (hvor finner jeg veien til ditt bilde? Pil er greit en fin ting  det – men lidt tekst skader ikke husk ikke alle er Proff Delux som deg
Så her reiste 220661 med 5 Stars for Løsning Nå kan jeg sette bort den lille reise data som kjøre med 1909 versjon å det får den bruke til MS har bestemt seg for og levere oppdateringen den funker og gidder ikke trylle frem denne nå. Oppgaven er løst nå Takk 220661 å du poco1 skal få en oppgave fra meg fjern den Tidsbegrens-ningen på computerword den er idiotisk.
Store jordet du var høflig denne gang - virker som jeg kanskje har klart å lukke 58 poster mine  er fremdeles usikker for nå kjøre jeg 2 Tråder og dem skal lukkes også.
Nå er jeg i mål det rette Tastaturet skal tilbake – den stor skjerm skal jobbe –

Og 13 Tom blir satt på Parkeringsplassen til neste reise. Jeg håper andre tar lærdom om problemet oppstår igjen og husk 220661 vet masse om computer.
Ha en fin dag.
Nå. Kopier – lim inn på på computerword som er i    Tidsnød    med 1 minutt + i opptid..
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2020 - 07:50 #38
Velbekomme Arne.