Avatar billede Beach Mester
03. juli 2020 - 01:56 Der er 2 kommentarer

Cache - No-cache

Fatter ikke en meter.

Har lagt et par sider op der er strikket i en gammel dreamweaver på one.com ´s server. Hvis jeg retter lidt på en eksempel.html -fil og uploader den, kommer rettelserne ikke med når jeg laver en reload (F5) i chrome browseren. Har liflet lidt med den her:
<meta http-equiv="Cache-Control" content="no-store" />
Virker på ingen måde, det er på trods af gentagende trampen på F5 den gamle side der kommer frem.
OK, så prøver jeg da bare at slette filen fra serveren og for sjov kalde siden i Firefox, den har aldrig set den "gamle" version af siden...
Øj hvor er det smart, den finder sgu OGSÅ den gamle version frem. Hvad sker der???
Er det på nogen måde muligt at slette alle gamle versioner af mine sider så der altid er en frisk version på gæsternes skærm?

//Beach
Avatar billede Beach Mester
03. juli 2020 - 02:20 #1
OKI... Problem måske løst.
https://help.one.com/hc/da/articles/115005586269-Hvordan-kan-jeg-sl%C3%A5-Varnish-cache-fra-

Det virker til dels at bede ons.com´s server om at glemme gamle sider.
Er det eneste måde at fikse det på, eller skal man til at hoaste siderne selv hvis der er mange opdateringer?

//Beach
Avatar billede Slater Ekspert
03. juli 2020 - 12:04 #2
Ja, hvis den gamle side kommer frem i en browser der aldrig har set siden før, kan det kun være server-cachen og ikke browserens cache, der er problemet.

Varnish's standard cache-tid er 2 minutter, hvilket er rimeligt for de fleste mennesker. Men hvis du har en speciel side hvor opdateringer sker konstant, kan du være nødt til at slå det fra, som beskrevet i dit eget link, eller finde en anden host.