Disk brudt sammen, men sundhedsstatus normal
Hej eksperterJeg har brug for lidt hjælp.
Jeg har en Synology DS218 hvor jeg har haft to ens diske (Seagate Desktop HDD ST1000DM003) siddende i RAID1.
Disk 1 har i noget tid meldt om beskadiget sektorer, så jeg bestilte en ny disk, magen til. I aftes slukkede jeg NAS'en og skiftede den defekte disk ud med den nye og startede op igen. NAS'en fandt fint den nye disk og jeg fulgte vejledningen her: https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/help/DSM/StorageManager/storage_pool_expand_replace_disk under punktet et stykke nede "To replace drives".
Det hele kørte perfekt og jeg får også gennemført punkt 9. Processen med at spejle til den nye disk gik i gang og jeg gik i seng.
I morges ser jeg så så at Disk 2 har meldt fejl og jeg kan se at det er sket sekunder før midnat https://imgur.com/POMQjgW.
Nu ser min lagerstyring således ud:
https://imgur.com/w0Nrcun
https://imgur.com/fNP6y44
https://imgur.com/y5I6ceI
https://imgur.com/B2jOUEI
Selve Disk 2 siger den er sund/normal https://imgur.com/rfTTe3Y
Vil det give værdi at køre en S.M.A.R.T. test?
Det skal siges at jeg sagtens kan tilgå mine filer i stifinder, webbrowser og app. Men slukker jeg NAS'en og tager Disk 2 ud og starter op, så kan jeg ikke. Så spejlningen har ikke været gennemført, hvilket jeg heller ikke havde regnet med på så kort tid før Disk 2 meldte fejl.
Nogen bud?