Avatar billede Lucca Praktikant
16. april 2020 - 12:35 Der er 2 kommentarer

Pixeline i Pixieland

Jeg har haft store problemer med dette spil. Jeg har en masse pixeline spil som kører fint på min pc, men dette er det eneste jeg ikke kan få til at fungere. Der er ikke noget galt med selve cd'en, jeg har købt et nyt spil og lånt det fra flere biblioteker, alle med samme resultat. Jeg har også oprettet virtuelle computere med ældre styresystemer, hvor det stadig ikke duede.
Jeg kan åbne filerne der ligger på selve spillet og også downloade det på min pc, men jeg kan ikke køre det, om det er som administrator eller ej. Nogen gange kommer der en fejlmelding op mens andre gange sker der bare intet. Lige nu kører jeg windows 10 på en 64-bit bærbar pc, men har også prøvet at få spillet til at virke på andre enheder, dem har jeg dog ikke så meget information om, da de ikke var mine.

Er der noget man kan gøre eller skal jeg droppe det, og sige at spillet bare ikke fungerer længere?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. april 2020 - 14:13 #1
Som jeg læser det, er det skrevet til WinXP - så du får det næppe til at køre på en 64bit Win10.

Det letteste vil være en WinXP 32bit - her burde det kunne køre. Og så ser det ud til at kræve Adobe Flash player installeret, for at virke - måske er det det du mangler?

Jeg har fint installeret nyere Pixelinespil på Win10 x64, mens de ældre har krævet så lavt som Windows 95, alle i 32bit.

Problemet er nok at det er skrevet i 16bit - det vil Windows XP 32bit forstå, da den har indbygget 16bit fortolker - det har nyere 64bit OS ikke.
Avatar billede puren Ekspert
16. april 2020 - 14:40 #2
der er skrivet så mange gange om Pixeline så se lige om der ikke skulle være noget i en af de tidliger 13 tråde