Avatar billede Paw252 Praktikant
14. april 2020 - 14:03 Der er 6 kommentarer

Lenovo bærbar V 130

Tastatur virker ikke ?
Jeg startede pc en og der kom et vindue med at jeg skulle genstarte pc en
Og det gjorde jeg. Men nu når jeg starter pc en kommer det hele frem hvor jeg skal indtaste kodeord - men ingenting sker - det ser ud til at tastaturet ikke virker - HJÆLP
Windows 10
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2020 - 16:00 #1
Fra logon skærmen  kan du så ikke vælge genstart i nederste højre hjørne?
Hvis du kan alligevel, genstart samtidigt med du holder shift knappen nede.
Dette skulle starte en recovery skærm, hvor du kan gå i fejlsøgning og videre i avancerede indstillinger. Her skulle være nogle værktøjer du kan bruge for at komme tilbage. Evt systemgendannelse hvis den er aktiv på din pc.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2020 - 19:00 #2
Hvis du ikke får #1 til at virke, så prøv at sætte et "løst" tastatur til USB.
Hvis du ikke har kan du måske låne?
Avatar billede Paw252 Praktikant
14. april 2020 - 19:03 #3
Hej 220661
Jeg har prøvet som du har beskrevet - jeg kan komme ind ved at anvende skærmtastatur - men når jeg er kommet ind virker tastaturet ikke.
Så har jeg prøvet at nulstille - og logge ind på windows med min kode til windows og her virker tastaturet . Og så kommer vinduet frem hvor jeg skal åbne pcen, men kan stadigvæk kun komme ind med skærm tastaturet. Og herefter virker tastaturet ikke ?
Avatar billede Paw252 Praktikant
14. april 2020 - 20:09 #4
Tak Valby - jeg vil prøve at låne et tastatur
På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2020 - 16:11 #5
@ Paw252
Fandt du ud af noget? Hvis du gjorde, kan andre måske have gavn af det.
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. april 2020 - 21:05 #6
Du kan med skærmtastatur gå i enhedshåndtering -prøv at opdatere tastaturdriver.  Hvis tastaturet er deaktiveret så aktiver.