Avatar billede amtmanden 1958 Praktikant
13. april 2020 - 12:36 Der er 4 kommentarer

Slettet password

Hej
Jeg vil høre hvordan man kan få nulstille sit password når pc har slettet det
Jeg skulle lukke pc en aften, men da jeg skulle vil den opdater, det fik den selvfølgelig lov til
Da den var færdig vil den have Microsoft kode det fik så,men siden har jeg ikke kunne komme ind på min pc
Håber at I har et godt råd
Avatar billede puren Ekspert
13. april 2020 - 14:26 #1
der er mange måder at komme uden om det problem på...

jeg havde brugt et værktøj til at få aktiveret administrator kontoen
logget ind som administrator
løst problemer som jeg havde med mine normale bruger
log ud som administrator
log in som bruger
deaktiver administrator

værktøjet findes her http://www.chntpw.com/guide/
det siger det også¨kan skifte koden på en bruger men har aldrig fået det til at virke
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2020 - 21:49 #2
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2020 - 08:40 #3
"Men siden har jeg ikke kunne komme ind på min PC": Hvad gør den da? - står den med sort skærm, vil den ikke starte, eller vil den ikke acceptere dit password?

Har du en lokal konto, kan ovenstående måske hjælpe.
Men bruger du en Microsoft konto til at logge på PC´en, kan den ikke. Så kan du til gengæld nulstille password direkte hos Microsoft - læs hvordan her: https://support.microsoft.com/da-dk/help/4026971/microsoft-account-how-to-reset-your-password
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2020 - 11:56 #4
@amtmanden 1958 er du kommet videre?