Avatar billede Fiske frans Novice
26. marts 2020 - 09:44 Der er 21 kommentarer

Min bærbare pc lagger og hakker i fortnite

Hej alle jeg har købt en ny msi bærbare for 1,5 år siden

Specs:

Proces. I5 7200

RAM. 8 DDR4

GRAFIK. Nvidia gtx 1050

Jeg har haft en pause hvor jeg ikke har spillet på den, og da jeg så kommer tilbage og prøver at spille hakker den helt ultrolig meget, og min fps falder og stiger helt vildt!?!?

Hvad skal jeg gøre?
På forhånd Tak!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. marts 2020 - 11:04 #1
Prøv at tjekke temperaturerne på den imens du spiller.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. marts 2020 - 11:54 #2
#1 Jeg er enig - temperaturen kan være synderen

Prøv at downloade Speecy - se linket:

https://www.ccleaner.com/speccy/download
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. marts 2020 - 12:28 #3
Har du fået den opgraderet til 1909  som spurgt i dit samme spørgsmål?
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1032668
Avatar billede Fiske frans Novice
26. marts 2020 - 14:39 #4
Ja jeg har fået downloadet 1909, det virker som om den kører hurtigere og starter hurgtigere op, men der er ingen forskel i fortnite, der glitcher det som det plejer,,,,,,
Avatar billede Fiske frans Novice
26. marts 2020 - 14:45 #5
Nu hvor jeg har downoaldet speccy og åbnet det står der

Cpu. 34grader

Graphics. 30grader

Storage. 30grader

Men det er uden at jeg har åbnet fortnite, skal jeg gøre det?
Avatar billede Fiske frans Novice
26. marts 2020 - 14:51 #6
Nu da jeg har spillet åbnet siger den:

Cpu. 60grader

Graphics. 52grader

Storage 34grader
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. marts 2020 - 14:54 #7
Hvad med at gen installere  fortnite?
Avatar billede Fiske frans Novice
26. marts 2020 - 15:16 #8
Er det da en for høj temperatur?
Avatar billede Fiske frans Novice
26. marts 2020 - 15:16 #9
Har nemlig allerede gen installeret fortnite for et par mdr. Siden,,,,
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. marts 2020 - 15:24 #10
For et par måneder siden???
Forlader tråden Deyt er jo håbløst!
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. marts 2020 - 16:24 #11
#9 Prøv alligevel at afinstallere Fortnite igen, og geninstaller derefter programmet.
Avatar billede Fiske frans Novice
26. marts 2020 - 17:18 #12
Okay, er ikke så erfaren hvad angår sådan noget. Vender tilbage når det er geninstalleret :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. marts 2020 - 19:34 #13
Det skal du ikke tage dig af. Jeg spiller slet ikke på min computer, men kender lidt til en computers særheder. De lever nogle gange deres eget liv.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. marts 2020 - 21:46 #14
Fortnite kommer ind imellem med nogle ret ektravagante "opdateringer", så det er ikke umuligt at det KAN rette lidt op på det.
Men med de temperaturer - hvis de reelt ikke ligger højere end det på noget tidspunkt, heller ikke når du oplever at den lagger - så breder mystikken sig lidt. Prøv evt. at blæse den igennem med "luft på dåse", men vær forsigtig, så blæsere m.v. ikke tager skade.
Avatar billede Fiske frans Novice
26. marts 2020 - 22:12 #15
Efter genindstallation af spillet er der ikke sket den store forksel..
Tak for jeres hjælp indtiæ videre:)

CrKrogh, hvordan blæser jeg den igennem, og uden at de tager skade?
Mvh mig;)
Avatar billede Fiske frans Novice
26. marts 2020 - 22:13 #16
Har nok brug for en lille vejledning for at undgå skader mm.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. marts 2020 - 22:20 #17
Du skal bruge enten en støvsuger eller trykluft på dåse.
Husk at ved trykluft, så du holde igen på blæserne således, at disse ikke kommer op i alt for høje omdrejninger, der kan skade lejerne.

  https://www.thansen.dk/bil/bilpleje/indvendig-pleje/trykluft-spray-400-ml-optimize/n1227191980/pn-519942106?gclid=EAIaIQobChMIs5_K1Yi56AIVlh0YCh0WKQ1ZEAAYASAAEgJdWvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Avatar billede Fiske frans Novice
27. marts 2020 - 08:41 #18
Jeg har ikke lige en trukluftsmaskine, så prøver med støvsugeren. Skal jeg gøre det samtidig med jeg spiller?
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. marts 2020 - 10:38 #19
Nej det vil nok ikke rigtig kunne lade sig gøre ;-)
Du vender bunden i vejret på maskinen og suger forsigtigt med støvsugeren.
Men trykluft på dåse er bedre.

https://www.thansen.dk/bil/bilpleje/indvendig-pleje/trykluft-spray-400-ml-optimize/n1227191980/pn-519942106?gclid=EAIaIQobChMIs5_K1Yi56AIVlh0YCh0WKQ1ZEAAYASAAEgJdWvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Avatar billede Fiske frans Novice
27. marts 2020 - 13:12 #20
Og så tjekker jeg temperaturen inde i speccs imens jeg køæer med støvsuger?;)
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. marts 2020 - 14:41 #21
Nej. computeren skal være SLUKKET imens rensningen udføres.
Fjern kablet fra strømforsyningen samt batteriet.
Når operationen er overstået, kan du indsætte batteriet, og evt. koble strømforsyningen til igen.
Derefter starter du maskinen, og starter derefter spillet. Du kan samtidig starte Speccy, for derved at kontrollere temperaturen.