Avatar billede christian Juniormester
13. marts 2020 - 20:02 Der er 8 kommentarer

Min Pc crasher og siger "start PXE over IPv6"

Hej !
Jeg har et problem med at min computer fryser i ca 30-60 sekunder og nogle gange crasher den efterfølgende. Når den crasher lukker den ned også kommer der en skærm op, hvor der står "Start PXE over IPv6".

Jeg havde samme problem for nogle måneder tilbage, hvor jeg også skrev herinde(https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1031427). Jeg troede jeg løste problemet med nu er det kommet tilbage.

Er der nogen som har haft samme problem? Eller har i nogle forslag til en løsning må i meget gerne skrive det.

På forhånd tak!
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. marts 2020 - 21:27 #1
Prøv at studere denne video:

https://www.youtube.com/watch?v=4TSFq8EEf6w
Avatar billede christian Juniormester
13. marts 2020 - 21:35 #2
Det kunne godt være det kunne løse mit problem : )

Men der hvor han vælger "relaterede indstillinger" der er der ingen ting på min pc.... jeg måske Windows indstillingerne er blevet lavet om siden : (

Har du nogen ide om hvordan jeg gør det?
Avatar billede christian Juniormester
13. marts 2020 - 21:38 #3
Nu har jeg fundet ud af det, og gjort som ham i videoen : )

Men når min computer fryser kører C-drevet på 100% så tvivler på at det har noget med internettet at gøre.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. marts 2020 - 21:48 #4
Jeg kan desværre ikke svare på det. Men det er jeg meget sikker på, at der er andre på eksperten der kan (og vil).
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2020 - 21:58 #5
Din disk har det ikke godt er min vurderong
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. marts 2020 - 22:20 #6
I tilfælde af at SSD´en er defekt så er her et udvalg:

https://www.proshop.dk/SSD?b=samsung~a-data&pre=0

Jeg har valgt Samsung for jeg har selv tre SSD´er at dette mærke. To i min stationære og en i min bærbare, men der findes mange andre mærker.
Avatar billede christian Juniormester
13. marts 2020 - 23:08 #7
Skal C-drevet være en SSD eller kan jeg bruge en HHD?
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. marts 2020 - 00:45 #8
En SSD er at foretrække, da den er væsentlig hurtigere end en HDD. Den bør minimum er på 250 GB men gerne mere. Mine SSD´er er alle på 500 GB.