Avatar billede hkprofil Forsker
06. marts 2020 - 13:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Guideline

Jeg er ved at lave fotoalbum, og har problemer med at placere fotos hvor jeg ønsker. Det er nogle grønne guide-lines både vandret og lodret m. anker-ikon. Er der nogen der ved, hvordan jeg går dem væk?
På forhånd tak
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. marts 2020 - 13:57 #1
Det kommer jo nok helt an på, om det er i Ikeas køkkenprogram, i excel, eller Autocad du laver fotoalbummet.

Eller måske mere sandsynligt Word, Powerpoint, Publisher eller et online program fra eks. fotosjov.dk...
Avatar billede hkprofil Forsker
06. marts 2020 - 14:10 #2
I overskriften valgte jeg WORD!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
06. marts 2020 - 14:22 #3
Du kan holde Alt-tasten nede, mens du trækker objekter på plads. Det sætter gitteret ud af funktion, så du kan placeret objekter helt frit.

For mere info om dette, se https://www.thedoctools.com/wordtips/finjuster-placering-tabulator-via-lineal-i-word/.

Du kan ændre på indstillingerne for gitteret, hvis du ønsker det: Fanen Layout > Gruppen Arranger > Juster > Gitterindstillinger.
Avatar billede hkprofil Forsker
06. marts 2020 - 14:33 #4
Lene-fredborg
1000 TAK