Avatar billede Lucas Hein Novice
19. januar 2020 - 00:41 Der er 15 kommentarer

strøm i england

hej. jeg vil gerne købe en google home hjem fra england. så ville bare lige høre om jeg bare kan sætte den i stikkontakten herhjemme og så det vil køre. eller om de ikke køre som volt som i danmark. tak på forhånd ;D
Avatar billede mort1 Ekspert
19. januar 2020 - 03:12 #1
Tja, bortset fra, at el-stikket i England ikke ligner dem vi har i Danmark så er der ingen problemer - Dog skal du være opmærksom på, at på noget elektronik sker omformning af strømmen i el-stikket (f.eks. til 5, 9 eller 12V jævnstrøm), så man derfor ikke blot kan sætte et "dansk" stik på ledningen.

PS: Jeg ved ikke, hvordan det er med Google Home.
Avatar billede Lucas Hein Novice
19. januar 2020 - 08:43 #2
så hvis jeg bare sætter en adapter i stikkontakten så kan det godt lade sig gøre
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. januar 2020 - 08:52 #3
Britiske apparater er udstyret med et 3 - polet. Væg stik der har en switch, der styrer strømforsyningen. Adaptere er lette at finde; Hvis du kommer fra et land der bruger lavere spænding end det britiske niveau på 230v, har du muligvis også brug for en konverter. ellers ikke.
Avatar billede Lucas Hein Novice
19. januar 2020 - 08:57 #4
kan du evt sige hvad for en adapter jeg skal købe herhemmefra.
vil den her du? https://www.avxperten.dk/rejseadapter-danmark/rejseadapter-uk-europa-hvid.asp#
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. januar 2020 - 09:00 #5
Nej den skal være Europa til UK.
Avatar billede Lucas Hein Novice
19. januar 2020 - 09:04 #6
så kan den jo ikke komme ind i stikkontakten herhjemme i danmark
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2020 - 09:12 #7
#4 Jeg ser det som det rette stik du har fundet da apparatet er hentet fra UK og skal bruges i DK.
Underøg hvis muligt om strømforsyningen automatisk kan håndtere en bredere variation af volt. Har set apparater der kan håndtere fra 110 volt til 230 volt.
Mener der i England er 230 volt, men blot et anderledes stik end vi er vant til.
Avatar billede Mikael Ekspert
19. januar 2020 - 09:14 #8
Avatar billede Lucas Hein Novice
19. januar 2020 - 09:18 #9
20661 - kan bare ikke finde ud af på google hvor mange volt de køre med i england
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2020 - 09:23 #10
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. januar 2020 - 09:38 #11
unskyl læste ikke ordentlig forstod du skulle til England Sorry
så er den første helt ok!
https://www.avxperten.dk/rejseadapter-danmark/rejseadapter-uk-europa-hvid.asp#
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. januar 2020 - 10:11 #12
#9 se #3 de bruger 230 v. ligesom resten af Europa.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2020 - 10:21 #13
Jeg læser #9 som om han søger en form for bevis på det vi skriver, for at være helt sikker. Derfor jeg lagde linket :-)
Avatar billede mort1 Ekspert
19. januar 2020 - 12:04 #14
I henhold til Elgigantens betjeningsvejledning må man ikke bruge anden ledning end den originale - Det kunne tyde på, at der er en eller anden form for omformer i det originale stik, hvorfor man ikke blot kan udskifte det med et "dansk".
De 3-polede engelske stik er store og adapteren er endnu større, så hvis ingen lægger mærke til, at du har fået en Google Home, så lægger man i hvert fald mærke til din strømforbindelse - Hvor meget sparer du?
Avatar billede madklub Guru
19. januar 2020 - 13:09 #15
Køb den dog i DK. Den koster 450 kr...