Avatar billede 450025 Ekspert
18. januar 2020 - 05:09 Der er 29 kommentarer

Jeg vil skilles fra Microsoft

Jeg vil skilles fra MS men  kan ikke  WIN10 fungere så fint?      Sa til kona jeg vil skilles du kan ikke gjøre det hvorfor -  hva skal jeg leva av da?

Kan jeg gjemme begge 2 da nei.      Derfor spør jeg om råd på dette Forum.

MS BING skal brukes i sine program siden en plan        derfor kan den ikke fjernes  det forstå jeg.    Det har jeg forstått ok om noen spør - hva og hvordan gjem den da vel?        Det er forsøkt uten hel så langt.

1 computer, da dukker Bing opp hver morgen jeg starter computeren det er slitsomt.  Jeg hater dette helt unødvendig.

computer Nr 2 oppføre seg annerledes der kommer den alt etter dagformen
og det humør den er i  kan godt være borte i 2 dage helt ubestemmelig ja utrolig ustabil?
Dette er lidt merkelig men MS gjør til tider merkelige ting    for oss Brukere.

Jeg starter med dette hver dag jeg åpner computeren      https://ibb.co/YNLwgsh
Når dette er gjort da går jeg videre til Søkemotor    (vet jeg kan slå av Bing det er ingen løsning  løsning)    Jeg vil bare gjemme den og ikke ha den plage hver dag jeg starter opp.  Men har ikke lykkes med dette          https://ibb.co/JjpGxvg

Hva mer har jeg gjort og brukt med hjelp fra andre på dette Forum?

mort1. Men fungerte ikke til tross jeg brukte den løsning han ga meg for Nettleser Google.  https://helpdesken.dk/skift-startside-i-browseren/

Fikk et flott svar fra ole_morten med forklaring Takk ole  jeg forsto dette en fin orientering det et stykke nermere men ikke nok.

claes57 svarte meg også - et håp men nei om der kommer en ny versjon Edge og det er grunn for Bing så er der så men ikke enda,  jeg ser ikke grunn til og bruke Edge selv om dette anbefales.
Fordi MS har mislykkes ofte etter WIN10 kom oss og bruke denne som søkemoter en tanke ja med nå nei  tiden får vise det.  Tror ikke MS lykkes denne gang med Edge heller Brukerne får selv avgjøre dette.

Og da spør jeg igjen kan jeg slippe skilsmisse med MS uten og forlate Google.  Ja eller nei?
Jeg vil Ikke slette den Bing nei da        men bare gjemme den et sted til MS kan levere et bedre produkt.  (Syntes ikke jeg forlanger for meget)

Kona er ikke noe problem jeg vil ikke skilles fra hinne heller,  (men plassere kona i kjelleren rett og slet -  ja gjemme kona der -  siden om jeg har bruk for hinne ja vel - da henter jeg opp kona om nødvendig.      Håper noen kan svare meg på denne oppgaven BING    det er for meg en plage hver eneste dag. Så ønsker jeg alle en Helg og Takk for om det finnes.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. januar 2020 - 06:27 #1
Så lad dog være med at bruge EDGE! Så er du også fri for at se på Bing...
https://ibb.co/LCTbkQy
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2020 - 07:18 #2
En ting jeg bemærker, som jeg ikke bruger, ved dine indstillinger er at du har valgt at starte der hvor du slap. Det gør jeg ikke på min Firefox som er foretrukken her.
Starter browseren op uden du gør noget aktivt, må der være et start med Windows på en måde. Jeg har selv en yderst begrænset programflade der starter med Windows (stort set ingen programmer)
Med hensyn til Bing ja den står som mulighed i indstillingerne på Firefox, men den vil aldrig komme frem.
Jeg tænker måske du har noget der laver dine indstillinger om på browseren. Noget software der har sneget sig ind.
Har du tjekket din pc med Malwarebytes og AdwCleaner?
I joblisten er der en start fane, er der noget her der kan være skyld i dine oplevelser?
Gå i søg og skriv msconfig. Gå i systemkonfiguration under tjenester. Skjul Microsoft tjenester. Er der noget her der ser mystisk ud som starter med Windows?
Avatar billede 450025 Ekspert
18. januar 2020 - 07:18 #3
Hallo poko1 jeg har ingen befatning med Edge i hele tatt så glemmer vi det.

Hver morgen jeg går på computeren har jeg følgende fremgangsmåte.

Startknappen - på oppgavelinjen finnen  ( BING) jeg slår den av - så sjekker jeg Epost + at jeg jobber en stund ser ikke mer til BING da har heldigvis fred for den..

Må slå av computeren av  Butikken kaller har andre ting og gjøre også ser du.
Blir borte halve dagen.

Kommer hjem går på computeren og så er det samme lekse igjen.

Startknappen - på oppgavelinjen finnes  ( BING)  jeg slår den av det er andre gang i dag  - så sjekke jeg Epost + at jeg også skal jobbe vider en stund til MENER DU VIRKELIG AT COMPUTEREN MÅ STÅ PÅ 24/7 FOR OG UNGÅ DETTE. Da beklager jeg for dette er ingen løsning se en gang til på mitt spørsmål. Takk Google er min standart Nettleser men det så du kanskje ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2020 - 07:21 #4
Renser du pc en gang imellem med CCleaner?
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. januar 2020 - 07:50 #5
Hvad har du med under opstarten.
Start Joblisten og fortæl.
Her ser du hvilke programmer jeg har aktive i min.
https://ibb.co/rxSpYX1
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2020 - 07:52 #6
#5 Se #2 nederst ;-)
Avatar billede 450025 Ekspert
18. januar 2020 - 08:12 #7
Alle reklame kan man styrere rett i Søppelbokser der kan    Bing bare være    evt filtrere det bort om det går tror ikke det men filtre den bort blir jo en katastrofe da for MS. kan bare være der.  Jeg kan godt leva med dette
Søppel boksen hindre ikke meg i hele tatt den er ikke plagsom og har aldri vert det..

Hvorfor kan man ikke styre Bing på samme sted til Søppelboksen - jeg sier MS sin stolthet ( fiasko) treng ikke fjernes den.  Alt skitt tas imot med glede og stor Takk åpne med armer fra MS.

Bare ikke la den komme på      Skrivebordet eller Oppgavelinjen    til stor plage for oss Brukerne.  Beklager i dag plager den meg.
Jeg har ver til og fra 3 gange i dag og det svineriet Bing dukker opp hver gang.

220661 Hva tror du? MS burte svare for eget produkt den finner ikke noe - CCleaner eret  meget flott program betalt  jeg hadde ikke klart meg uten dette - Malwabytes betalt å får daglig dette svar MS Definder finner ingen ting  CCleaner samme der  Malwarebytes 0 0 0 0 er der noe uhomskheter så varsler denne med en gang.
Ikke be meg om flere slike program.  DET LØSER IKKE OPPGAVEN beklager og noter jeg har raske computere går som en drøm.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2020 - 08:15 #8
Har du kigget på hvad der starter med Windows Arne?
Se indlæg #2 nederst og #5.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2020 - 08:16 #9
Læg billeder i tråden hvis muligt https://da.imgbb.com/
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. januar 2020 - 08:20 #10
Når du trykker iE11 Får du så Google eller BING?
https://ibb.co/2dsL4Dt
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2020 - 08:33 #11
Nu nævner poko1 IE11 som jeg helt har glemt i sammenhæng her, da den slet ikke bruges her mere.
Prøvede at tænde den dog, og fik med det samme at vide at sikkerhedssoftwaren til Windows nulstillede søgemaskinen til det som Microsoft havde som default.
Hos mig her blev det MSN der blev søgemaskine selvom jeg ikke bad om det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. januar 2020 - 08:48 #12
Jeg har Google Crome som standard desuden vil jeg have frit valg til de andre
derfor ar jeg disse på min Processlinje  I øvrigt så har jeg ingen problemer med at bruge tE11 med Google blot du i standard Apps har valgt en anden.
https://ibb.co/hfG5NjB
Avatar billede 450025 Ekspert
18. januar 2020 - 10:46 #13
#2 22061 Jeg er lei og sliten oppgitt også - jeg har valg og starte der jeg slapp nå slåt av går ikke en må være  men hvem? Du fortelle noe kan ha sneket segind  ok Malwarebytes betalt viser ingen ting – AdwCleaner er no skannet men fant ingen ting bare en V som viser den er fri for skadevare.

Gå i msconfig ga ikke noe svar under navnet MS tjenester jeg finner ikke noe mystisk.
#4 har jeg svart på CCleaner ingen mystiske ting der et men et fint program betalt også.
#5 poko1 jeg er så sliten finner ikke jobblisten beklager det har gjort det før men der er tomt i skallen her nå.
#6 se 2 nederst gjorde det men fant ingen ting mystisk har svart på dette over også
# 5 ja har sett hva som starter og hva som ikke starter men ga meg intet svar. Av mistenkelig het.
#10 poko1 Jeg har ikke IE11 den er ikke lasta ned her - må jeg laste den ned? den ned og hvorfor er ikke det noe Gammalt Søl fra Microsoft Rell som ingen bruker i dag?
Bare du bruker den om så er må folk være over 80 år – kanskje jeg skulle laste den ned bare på grunn BING?
#11 Betyr det at jeg må laste ned IE 11 se #10 jeg er over 8o år og snart 83 også så kanskje?
#12 Du mener poko1 laste ned en APP !E11 og legge den til som ekstra i tillegg til Google 2 jobber bedre en 1 vet du.
For jeg har også bare Google somN mener du det er forlite som Nettleser. Jeg må jo det hvis jeg skal ha de fine bilde du viser.
1 syntes godt om og det    Så betyr det jo at der er noe i det vel

Min konklusjon: Det er lørdag snekkermesteren sa lørdag jobber vi halv dag  fri resten  å min lønn var da 52 dk i uka den gang – søndag var hviledag skulle jo bare mangle jeg festa på Lokalet aften og natt    resten kan du gjette selv?

Hvor står jeg nå: jeg vil skilles fra MS  ikke slette tilgang nei plasere Bing i søppelbox så jeg får fred til og jobbe – kona vil ikke skilles fra setter hu bare i kjelderen og henter hu frem om jeg trenger hu en dag eller natt – og sådan blir det med BING også i søppelboksen med da har jeg kontroll gjett om den blir full da er der automatisk sletting herlig det.
Havner den på Disktopp eller Oppgavelinjen skilles jeg og går over til Linus. God helg alle som har deltatt det gjel også mort1 om han ikke deltok nå.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. januar 2020 - 10:54 #14
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer = lig iE11
er Windows Standard Program!
https://ibb.co/NSKXw7c
Avatar billede 450025 Ekspert
18. januar 2020 - 11:36 #15
C// Program Files (x86 intternett Explore= lig E11        finnes ikke der.
Men går jeg på Programfiler så er internett Explore der – åpner jeg denne får jeg et helt annet bilde en du viser.
https://ibb.co/3Cxb3VL
Avatar billede torben lind Forsker
18. januar 2020 - 11:47 #16
Hej Arne
Hvis du ikke kan finde explore gå til søg og skriv explore,så får du et vindue hvor der står explore app,højre klik på den og klik på åben fil placering så får du at se hvor explore ligger
Avatar billede 450025 Ekspert
18. januar 2020 - 11:59 #17
Takk også til deg Torben har ikke glemt deg og dine svar skal se på dette #16 men nå tar vi helg hadde håpet at den kunne styres til Søppeboksen så jeg fikk fred for det maset hele tiden.
Jeg ser ikke lys i Tunellen beklager slår av computeren for dagen.
I morgen våkner jeg Startknapp - oppgavelinjen - blir tvunget til og slå av BING før jeg går på nye poster som kommer rekende på en fjøl.
Eller la computeren stå på 24/7 for og ungå dette misfosteret. Fra MS. God helg til deg.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. januar 2020 - 12:05 #18
Jeg gad godt vide Hvilken Version af Windows du Har?
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer = lig iE11
Findes både i Engelsk Tysk og Danske versioner
Prøv i søg at skrive Winver tryk Enter
https://ibb.co/NLNNx83
Avatar billede 450025 Ekspert
18. januar 2020 - 12:35 #19
Nå tar vi helg poko1 jeg henter kjerring som sietter der sammen med BING  du får komme opp nå men kast Bing i søppelbokse som står på gulvet.
Sa skal vi ha en fin aften med masse god mat jeg har fiksa  - Krapper elsker
hu -    ( BING får få vantn  og brød fortjener ikke mer) blir BING hissig får den ingen ting på mange dage den skal sultes til den dør av seg selv.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. januar 2020 - 12:39 #20
Vil du ikke fortælle hvilken version du har???
Avatar billede 450025 Ekspert
18. januar 2020 - 12:41 #21
Sorry jeg er så sliten nå glemte meg her er Winvar
https://ibb.co/RDB4vxV
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. januar 2020 - 13:37 #22
Du kan også hente den nye EDGE CROMIUM Den er uden BING!
https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2108834&Channel=Stable&language=en-gb
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2020 - 18:05 #23
Jeg hopper af tråden her. Kan ikke overskue den mere desværre.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. januar 2020 - 00:35 #24
Søndag starta computeren så kom der frem denne styggedom igjen    BING    og det viste jeg.    Hvorfor?
Fordi jeg ikke hadde Slettet Google og det helt bevist.

Hvor når slutter MS med og levere halvfabrikat til oss Brukere - WIN10 har brukt knapt 3 år nå  å endelig i dag går det på skinner.  Stor skam men MS er berømt for dette fenomenet.

#22 poco1 Jeg hater lange poster men det blir så når ting ikke fungere prøv og forstå dette.
Du kom med nye tanker EDGE CROMIUM så får jeg prøve da - Dem 3 prikk i øvre hjørne - Flere verktøy - UTVIDELSER
(hvor er det blitt av dem?)  Jeg ser elendig alder.    Er der løsning eller svar på dette fenomenet? I EDGE  Et beskjedent spørsmål    svar meg gjerne på dette.
https://ibb.co/CJJVqXJ

Dette var nye tanker poco1 men ingen JUBEL fra min side hvorfor har du ikke over bevist meg før? Tviler du selv på det programmet er ikke vanskelig jeg godtar nye program        men da må der være fornuft i dem.

Hva likte jeg nå – alle Bokmerker var på plass flott.
Oppgavelinjen var som jeg kjenner den fra Google. Enda bedre det. Skrivebord Desktop virker omtrent som Google bare et helt annet utseende.

Men hvor er alle mapper jeg kjenner fra Google Nedlastinger - Dokumenter- alle App som er i daglig drift hvor er dem.
Kan gjerne svare meg på dette følger ikke det med i et halvfabrikat?

Egentlig er der lite forskjell fra Google til Edge nå meddet  nye oppsettet. Så etter en nats søvn så var nok BING der igjen på morningen skulle ikke jeg bli kvitt dette sa du misfoster og Plage ser ikke sådan ut nei. Jeg er slett ikke imponert i hele tatt vil halvfabrikater bli ferdig før 2022 tro?

Tydelig at man må tenke nytt poco1 er med på den – men det gir ikke grunnlag for å lukke denne tråden så om du orker så gjerne svar på dette.
Utvidelser - mine APP og mapper på skrivebordet helst i klar tekst på Dansk du klare det tviler ikke.

Flere spørsmål kommer etter hvert og tror vi ser dette tegn og er ikke umulig #42 grunn for det jeg er STA EGEN GAMMAL også og det vet du.
Takker så klart for egen del – men husk svaret ditt kan andre Brukere dra nytte av også så du blir ikke arbeidsledig med det første det er bare dårlig betalt.
Mvh    Bruker fra Nestved. med Susåen i mitt nærmiljø nabo.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. januar 2020 - 00:42 #25
Takk for din deltakelse og dine svar 220661 beklager mine lange poster men når intet fungere så blir det så - ser dog et lys i Tunellen nu. God helg.
Avatar billede 450025 Ekspert
21. januar 2020 - 07:56 #26
Jeg vil bare meddele at min tråd fikk masse god hjelp samt evt løsning men det løste ikke oppgaven og den lukkes..
Fra før fikk jeg kjeft for at jeg ikke lukket mine tråder derfor lukkes den nå. Takk til alle som har deltatt. Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2020 - 08:33 #27
Nej Arne
Du skriver du har lukket din tråd, men for at lukke den rigtigt skal der være en grøn markering et sted. Har du fået brugbare indlæg du har kunnet bruge så marker nogle af disse og luk med dem
Du kan som slutbemærkning skrive du ikke kom helt i mål, og henvise til den nye tråden du har lagt. Kan ud fra det jeg ser i tråden her så har du brugt forslag som poko1 har lagt, så jeg synes da du skal markere de forslag du har kunnet brugt. På den måde lukkes tråden på mere værdig måde. Vi hjælper så godt vi kan så du må honnorere de indlæg du kan bruge.
Undskyld for mig dette lange indlegg ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2020 - 08:34 #28
Vil mene historien fortsætter her
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1031835
Avatar billede 450025 Ekspert
29. januar 2020 - 13:46 #29
Jeg luker denne tråden nå at Produsenter som fremstiller Produkter til folk som kan være til nytte er meget flott.
Installasjon eller tvang etc må være så at ting kan Deaktiveres like enkelt som det lastes ned derfor valg Avslutt. Takk for hjelp jeg har fått.