Avatar billede ErikHg Ekspert
29. december 2019 - 20:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd til stereoanlæg

Jeg er løbet ind i et kedeligt problem - jeg har i lang tig haft tilkoblet min hjemmebyggede pc, til min stereoanlæg, via både analogkabler og et optisk kabel. Der har ikke tidligere været problemer med dette. Der er installeret Windows 10 på maskinen. Jeg har også prøve med et andet kabel, men uden held. Driverne har jeg afinstalleret og installeret de nyeste fra producentens hjemmeside, også uden held.

Forstærkeren er en Sony TA E9000 ES
Neden stående besked poppe op, når jeg prøve at aktivere den optiske forbindelse mellem pc og forstærker. Der er et lille felt jeg klikke på og så skulle der komme et flueben i dette felt. Desværre kommer nedenstående besked i stedet.

Opgaven kræver eksklusiv brug af enhed. Stop afspilningen, og prøv igen

Det at der står at man skal stoppe afspilningen fatter jeg ikke, når der er ikke noget der afspilles :-O

.https://ibb.co/6RykdG5

Håber at nogen kan hjælpe

På forhånd tak
ErikHg.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. december 2019 - 22:20 #2
Tak for indlægget milter :-)
Der er lidt at kikke på.
Jeg skiftede fra Windows 7 til Windows 10 omkring 1. oktober i år, og har ikke spillet musik fra pc´en over på stereoanlægget efter Windows 10 blev installeret. Med Windows 7 var der aldrig problemer. Jeg har stadig HDD´en med Windows 7 liggende, så jeg kunne jo lige prøve at indsætte den. og evt. lave en midlertidig multiboot vha. programme Easy BCD 2,3. Under alle omstændigheder skal jeg nok komme med en tilbagemelding.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. december 2019 - 11:37 #3
#1 Det lykkedes til sidst, meeeeen det er noget kryptisk.
Det var lettere med Windows 7. Bare fordi Microsoft kommer med en ny opdatering skal man som bruger have alt det bøvl, det synes jeg ikke kan være rigtigt :-(
Jeg undlod dog at indsætte HDD´en med Windows 7, men sad godt nok og rodede noget.
På et tidpunkt efter jeg havde afinstalleret alle drivere til Creative lydkortet, og havde geninstalleret dem, var der pludselig slet ingen lyd, på hverken den analoge forbindelse eller på den optiske!
Jeg rullede derfor systemet tilbage, og geninstallerede de nyeste drivere fra producenten, og nu skete der noget. Der var sgu pludselig "hul" igennem til forstærkeren.
Jeg fandt godt nok mere eller mindre selv ud af at løse problemet, men markerer alligevel dit bidrag som løsning :-)
Avatar billede milter Ekspert
30. december 2019 - 17:47 #4
Ja, de sat... automatiske opdateringer, især af hardware, er noget fanden har skabt, eller, skal vi i dette tilfælde sætte et andet navn på, Microsoft? Og selv om alle siger, at i de fleste tilfælde vil en Win7-maskine kunne køre på Win10, så skal man altså lige lægge mærke til ordene "i de fleste tilfælde".

Godt, du fik det op at køre igen :-)