Avatar billede TL80 Praktikant
22. december 2019 - 12:20 Der er 3 kommentarer

Problemer med indholdsfortegnelse

Hej,

Jeg er i gang med en opgave og pludselig opfører indholdsfortegnelsen sig mærkeligt.
Jeg har brugt 'Automatisk tabel 1', som først højrejusterede alle sidetal med tabulatorprikker. Men nu sætter den sidetallene lige efter overskrifterne og vil hverken højrejustere eller bruge tabulatorprikker. Det ser jo forfærdeligt ud.

Hvad kan jeg gøre for at rette op på det igen?

Mvh. TL80
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. december 2019 - 13:08 #1
En indholdsfortegnelse er et felt, som giver Word instruktioner om, hvad der skal vises. Et felt indeholder feltkode, og du ska skifte mellem visning af feltkode og feltresultat.

Er dine overskrifter, som vises i indholdsfortegnelsen meget korte?

Prøv i første omgang at slette indholdsfortegnelsen og indsæt en ny.

Hvis det ikke løser problemet, så marker indholdsfortegnelsen, tast Shift+F9 - så viser Word en feltkode i stedet for selve indholdsfortegnelsen. Vend så tilbage og skriv, hvad feltkoden er. Den er noget i retning af { TOC \o "1-3" \h \z \u }.
Avatar billede TL80 Praktikant
22. december 2019 - 13:38 #2
Hm nej, altså overskrifterne går fra at være ét ord til at være 5....
Jeg har forsøgt at indsætte en ny og har haft Word lukket ned og åbnet igen - uden held. Den ser sådan her ud (det er bare de første overskrifter):

Indledning    2
Metode og undersøgelsesdesign    3
Teori    4
Styredokumentet    6

Feltkoden er: { TOC \o "1-3" \h \z \u }
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. december 2019 - 14:43 #3
Du er så nok uforvarende kommet til at ændre på, hvordan typografierne Indholdsfortegnelse 1-3 er defineret. Det er dem, der bestemmer, hvordan Overskrift 1-3 vises i indholdsfortegnelsen.

Hvis man bruger Normal.dotm som skabelon, er typografierne Indholdsfortegnelse 1-9 sat op til automatisk at blive ændret, hvis man ændrer på opsætningen i selve indholdsfortegnelsen. Det kan være sådan, der er sket noget uønsket.

Det kan være noget omstændeligt at forklare, hvordan du retter disse typografier til. Hvis du sender dokumentet til mig (LF [at] thedoctools.com], skal jeg se på det.