Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 21:47 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Italiensk korrektur til Word 2019

Hvor finder jeg det?

Hvis jeg skrive på italiensk dukker der en gul stribe op for oven med sætningen: "MANGLENDE KORREKTURREDSKABER Tekst på italiensk bliver ikke kontrolleret. Vil du hente korrekturredskaber og kommende opdateringer?!"

Klikker jeg på "Hent" får jeg denne side: https://support.office.com/de-de/article/language-accessory-pack-für-office-82ee1236-0f9a-45ee-9c72-05b026ee809f?ui=de-DE&rs=de-DE&ad=DE Men hvis jeg vælger italiensk i rullegardinet og fortsætter, ser det ud som om den vil installere italiensk brugerflade i stedet for dansk. Og Ikke bare korrektur.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 21:48 #1
Det er måske noget vrøvl?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. december 2019 - 23:13 #2
I nyere versioner af Office er det sådan, at man får installeret en fuld pakke, når man henter en sprogversion. Man kan dermed skifte sprog på brugergrænsefladen også, hvis man ønsker det. Det kan du bare lade være med.

Når du har installeret italiensk, kan Word lave stavekontrol, orddeling m.m. på tekst, der er indstillet til italiensk sprog - det gælder, uanset om brugergrænsefladen er sat til italiensk eller ej.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 23:18 #3
Tak.
Men når man i rullegardinet skal vælge "Hvilket sprog benytter de", skal jeg så vælge dansk eller italiensk? Altså spørges der hvilket sprog min Word er, eller hvilket sprog jeg vil installere?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2019 - 23:20 #4
Beklager jeg er "langsom".
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. december 2019 - 00:10 #5
Teksten "Hvilket sprog benytter de" må være din egen oversættelse fra tysk af teksten "Welche Sprache Benötigen Sie?". Mit tysk er ganske vist rustent, men det betyder "Hvilket sprog har De brug for", og så er det nok tydeligt: italiensk. Du kan skifte til dansk version af siden: https://support.office.com/da-dk/article/language-accessory-pack-til-office-82ee1236-0f9a-45ee-9c72-05b026ee809f?ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK#ID0EAADAAA=Nyere_versioner
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2019 - 02:29 #6
Tak.

Problemet er nu at filen - bortset fra endelsen - har nøjagtig samme navn som den fil jeg hentede og installerede for at ændre mine Office programmer fra tysk til dansk brugerflade.

setuplanguagepack.x64.da-dk_
setuplanguagepack.x64.it-it_

Så igen. Det ser ud som om jeg ikke henter en korrekturredskaber, men en ny oversættelse af Office. Denne gang til italiensk.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af dette. Opgiver og glemmer det!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. december 2019 - 10:39 #7
Der er ikke noget forkert, og det er ikke et problem. Se mit første svar #2. Som jeg skrev i første svar: Det er en fuld pakke indeholdende værktøjerne både til stavekontrol m.m. og brugergrænseflade, man får. Det er efterfølgende op til dig at vælge, om du nogensinde vil skifte til italiensk brugergrænseflade. Det kan du bare lade være med.
Avatar billede MADOlsen Forsker
11. december 2019 - 10:40 #8
#6
Læs lige #2 igen. Du kan jo bare lade være med at skifte sprog.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2019 - 20:31 #9
Jeg bliver sur hvis jeg installere skidtet og efterfølgende opdager det hele er på italiensk (kan meget, men ikke alle disse specialudtryk).

Har en gang været ved at hente den. Da den forberedte sig, kørte en masse tekst på italiensk i en rude midt på skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2019 - 20:32 #10
"hente den" skule være "installere den"
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2019 - 20:35 #11
Det er efterfølgende op til dig at vælge, om du nogensinde vil skifte til italiensk brugergrænseflade. Det kan du bare lade være med.

Hvor gøres det?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. december 2019 - 21:11 #12
Det gøres ved IKKE at skifte til italiensk... Installer blot den italienske pakke og du har ordbog m.m. Se den danske version af artiklen: Du skal IKKE skifte til italiensk i det, der vises under "Trin 2: Konfigurer Office-sprog". Behold dansk som "visningssprog".
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2019 - 21:23 #13
Ok, fungere.

Forstod godt det du skrev. Under download ser det bare ud som om man ikke henter en sprogpakke, men hele Office på italiensk. Det havde jeg svært ved at ignorere...

Remani online durante il download di Office.
Forblib online under download af Office.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2019 - 23:50 #14
Jeg har fjernet den igen. Det er jo en hel Office på Italiensk. Skype for business som jeg havde fjernet er tilbage, osv. I Start er der en hel mappe med redskaber på italiensk.
Dur ikke. Jeg undvære.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. december 2019 - 01:08 #15
Du bad om hjælp til at få installeret italiensk sprogpakke. Det er den måde, Microsoft giver adgang til ekstra sprog på nu. Man får hele pakken, hvilket jeg forsøgte at forklare fra første svar.

Jeg har selv installeret dansk og engelsk på flere computere og det fungerer uden problemer - af og til har jeg haft yderligere sprog installeret for at kunne teste noget. Jeg har af og til brug for at skifte sprog på brugergrænsefladen mellem dansk og engelsk for at kunne lave korrekte beskrivelser på dansk og engelsk, men ellers er sprogindstiling af tekst det, jeg bruger ekstra sprog til.

Tidligere skulle man betale for ekstra sprog (ca. 150 kr. for ét sprog), og man fik kun det, der skulle til for stavekontrol ol. Hvis man skulle bruge et andet sprog i brugergrænsefladen, skulle man købe en hel Office-pakke på det sprog. Nu får man det hele samlet og gratis. Det synes jeg kun, man kan se som en fordel.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2019 - 04:07 #16
Før da jeg havde Office 2003, havde jeg ikke nogen italiensk pakke med alt muligt andet installeret. Alligevel kunne jeg bruge stavekontrol på både dansk og italiensk. Jeg hentede _alene_ stavekontrollen. Der blev ikke tilføjet noget i Start eller andre steder. Jeg klikkede på et "ikon" i Statuslinjen for at vælge sprog.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2019 - 04:15 #17
Jeg klikkede på et "ikon" i Statuslinjen for at vælge sprog.

Har lige opdaget det stadig er muligt.
https://i.postimg.cc/QNzqCScN/screenshot1.png

Det skyldes ikke den pakke du omtaler. Den har jeg afinstalleret.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2019 - 04:19 #18
Men det funger måske - uanset det ses i listen - ikke uden den pakke?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2019 - 04:26 #19
Ja okay. Har nu prøvet at skifte til italiensk i listen og skrive med fejl. Den reagere ikke på det. Og lidt efter skifter den selv tilbage til dansk. Må jo så være fordi den ikke er der.
Forstår bare ikke jeg ikke kan nøjes med kun at hente det jeg skal bruge og ikke andet, som jeg helt sikkert kunne i 2003.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. december 2019 - 02:31 #20
Måske min artikel "Stavekontrol Word – problemløsning hvis det ikke virker som forventet", https://www.thedoctools.com/wordtips/hvis-stavekontrol-ikke-virker-som-forventet-i-word/, kan være til nytte.