Avatar billede Amatøren Praktikant
04. december 2019 - 09:54 Der er 6 kommentarer

Hardware banned

Jeg overvejer at købe en brugt PC til min søn, men er blevet oplyst af køber, at den er hw banned på 2 spil. Vil det sige, at han ikke vil kunne spille disse spil nogensinde? Pc er blevet renset og formateret
Avatar billede Slater Ekspert
04. december 2019 - 10:15 #1
Sandsynligvis, ja. Hardware-bans læser, som navnet antyder, noget hardware - muligvis serienummer på motherboardet eller lignende, som ikke kan udskiftes uden at udskifte den hardware fysisk. Hvis du installerer samme spil på maskinen, vil den læse samme hardware-id igen og stadig være banned.

Du kan muligvis få noget software der snyder det, men... det er en stor risiko at tage, da I naturligvis risikerer at blive taget i snyd og få brugeren i det spil banned også.
Avatar billede Amatøren Praktikant
04. december 2019 - 10:22 #2
Det lyder risikabelt og så er den pc jo sådan set ikke noget værd. Mange tak for svar
Avatar billede Slater Ekspert
04. december 2019 - 10:26 #3
Hvis de to spil er nogle I ønsker at spille, så nej. Så er den ikke noget værd.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. december 2019 - 11:00 #4
Man kan jo også eventuelt kontakte steam eller hvor det nu er blevet bannet fra og höre om de kan ophäve ban, da det er en anden bruger. Altså FÖR i köber.
Avatar billede Slater Ekspert
04. december 2019 - 16:35 #5
#4: Muligt at forsøge, men Steam har notorisk dårlig kundesupport som er stort set umulig at komme igennem til - og snydere forsøger konstant at komme uden om bans, så man skal nok komme med nogle gode beviser på at den er solgt for at få nogen effekt, hvis man skulle komme igennem til dem.

Og for at bevise den er solgt, skal den naturligvis være det - hvilket vil sige det er for sent at fortryde købet, hvis det ikke lykkes at få omstødt det ban.

Jeg havde nok valgt en anden maskine. Men ja, det er en mulighed.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. december 2019 - 14:51 #6
Det lyder i hvert fald lidt som at spille russisk roulette, at købe dene computer.