Avatar billede NicolaiL Praktikant
03. december 2019 - 16:08 Der er 9 kommentarer

Automatisk reparation kan ikke reparere din PC

Hey, er ikke den skarpeste til IT, og har derfor brug for hjælp angående min stationære computer.
Jeg har ikke brugt den i 1-2 uger og nu når jeg tænder den, forsøger den at reparere min pc automatisk, og at udføre en diagnose. Derefter siger den “Automatisk reparation kan ikke reparere din PC.
Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke finde ud af at løse problemet. Dette kan jeg bl.a ikke, da jeg ikke via ”avancerede indstillinger” kan nulstille min PC eller noget som helst. Mange steder står der man skal indtaste noget i det der hedder “kommandoprompt”, dog npr jeg åbner denne kommandoprombt står der “”Der er ikke tilstrækkelig tilgængelig hukommelse til at behandle denne kommando.”

Har taget en video af, hvad der sker når jeg tænder, og der viser hvad der sker når jeg klikker på forskellige felter under “avancerede indstillinger”

Håber nogle/en kan hjælpe, kan godt sende videoen, hvis det er nemmere. Det er nemlig ret udfordrende at forklare hvad der lige er sket😅
Avatar billede NicolaiL Praktikant
03. december 2019 - 16:10 #1
Til information så havde PC’en Windows 10
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. december 2019 - 16:16 #2
Kan du komme ind bi Windows?
Avatar billede NicolaiL Praktikant
03. december 2019 - 16:27 #3
Poko1
Nej det kan jeg ikke
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. december 2019 - 16:34 #4
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.
Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation osv.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
Reparation er A-D-G-?. Held og Lykke.
Indsæt Billede / Bogstavs valg
https://ibb.co/8j4F2zF
Hvis alt andet mislykkes så gå tilbage til tidligere Den tidligere version
Avatar billede NicolaiL Praktikant
04. december 2019 - 13:00 #5
Ligemeget hvad jeg gør så siger den bare “automatisk reparation kan ikke... din pc”
Hvor jeg så kan vælge mellem “sluk pc” og “avancerede indstillinger “
Hvis jeg går ind under avanceret indstillinger og vælger “fejlfinding” - “gå tilbage til den tidligere version” så siger den “vi er løbet ind i et problem og kan ikke føre dig tilbage til den tidligere version af Windows. Prøv istedet at nulstille PC”
Herefter hvis jeg prøver at nulstille står der “Der opstod problemer under nulstilling af din PC”...
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2019 - 13:12 #6
Stor sandsynlighed for defekt HDD.
Avatar billede NicolaiL Praktikant
04. december 2019 - 13:42 #7
Så hvad skal der gøres..? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2019 - 13:50 #8
Den skal vel udskifte`?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2019 - 16:00 #9
Kan den udføre en chkdsk fra kommandoprompten fra recoverydelen?
Hvis ikke der er kontakt til disken så er den defekt som poko1 er inde på.