Avatar billede Bente Novice
18. november 2019 - 18:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indhold i Word fil er forskellig på forskellige PCere

Vi er flere personer, der arbejder i samme dokument - dog kun en af gangen. I dag opdagede vi, at et dokument, som er oprettet af min kollega, indeholder flere afsnit på hans PC end på min - og selvom dokumentet har været frem og tilbage flere gange, er der tre afsnit, som aldrig har været synlige for mig, men som altid har været synlige for ham. Creepy..... Jeg er noget bekymret, da det er kontrakter, som vi arbejder på, og hvis man ikke kan være sikker på, at det er det samme dokument, man ser - ja så har man et problem. Er der nogen, der har prøvet dette før, og/eller ved, hvordan man sikrer sig mod dette?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. november 2019 - 19:34 #1
Tjek følgende:
1) Er der tekst formateret som skjult tekst:
Tekst kan være formateret som skjult tekst (dialogboksen Skrifttype). Tekst, der er formateret som skjult tekst, vises kun, hvis formateringsmærker er vist (Ctrl+Shift+8 eller det omvendte P på fanen Hjem/Startside). Se mere info her: https://www.thedoctools.com/wordtips/tips-om-formateringsmaerker-i-word/

2) I nyere versioner af Word kan man klikke på en pil ud for tekst formateret med som overskrifter (typografi Overskrift 1-9) for at vise/skjule overskriften og det underliggende indhold. Tjek, om en eller flere overskrifter er ”klappet sammen”.

3) Hvis der i dokumentet er markeret ændringer med Words værktøj til registrering af ændringer, kan f.eks. tekst markeret som slettet være usynligt. Hvad man ser i den sammenhæng afhænger af den enkelte brugers indstillinger for visning af registrerede ændringer (fanen Gennemse). Undersøg indstillingerne for visning af ændringer, hvis registrerede ændringer er i brug.
Avatar billede Bente Novice
18. november 2019 - 20:11 #2
Tak for tippet - det var nr. 1 med den skjulte tekst, der var roden til det onde. Endnu en gang tak.