21. oktober 2019 - 18:07 Der er 20 kommentarer

Skærm tænder og slukker

Hejsa

Har et problem med 1 skærm der står og tænder og slukker når PC'en er slukket. Det er ret træls, at se på når man sidder ved den ene pc og den anden så står og tænder og slukker skærmen hele tiden ca. hvert min.
Den er sat til med display port hvis det skulle have noget at sige.

Kan ikke se det skulle være nogen indstilling på skærmen.

Nogen kloge hoveder der kan hjælpe. :)

Mvh.
Jesper K.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2019 - 18:21 #1
Hvis du vælger at slukke skærmen får du vel ikke det problem?
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. oktober 2019 - 19:10 #2
Er der nogen Wake on muligheder i BIOS Der kan slås fra?
21. oktober 2019 - 19:17 #3
Hej 220661

Nej slukker jeg skærmen så står den ikke og tænder og slukker. Men ville godt have den bare kunne stå i standby med slukket skærm indtil man tænder pc'en.

Hej Poke

Hvad skulle det hedde inde i Bios ?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2019 - 19:22 #4
For at hjælpe dig her skal vi vide hvilket bundkort din pc kører.
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. oktober 2019 - 19:23 #5
Alt efter hvilken Bios kan det hedde Wake up by Lan Mouse Keyboard eller power on by ??? men hvis PC er slukket og ikke i stand by så glem dette
21. oktober 2019 - 19:25 #6
Hej Poke

Ja Pc'en er helt slukket.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2019 - 19:29 #7
Selvom pc er slukket kan den godt vækkes til live igen med indstillinger fra BIOS med Wake ON. Du er nødt til at se om der er nogle strøm indstillinger du kan justere på i BIOS hvis du vil undgå at trykke på powerknappen på skærmen :-)
21. oktober 2019 - 19:37 #8
Hej 220661

Fandt det :) Men det var desværre slået fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. oktober 2019 - 20:53 #9
Har du tjekket om problemet ikke ligger i selve skærmen?
Prøv at tage skærmstikket ud af grafikkortet og se om den stadig tænder og slukker.
Gør den har du ustabil komponenter i strømforsyningen til skærmen. Og det kan du ikke lige rette på.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2019 - 08:23 #10
Hvis du kører Windows 10, så slukker din pc ikke. - den slukker og tænder og venter i en slags standby-tilstand... i dette tilstand er den hurtigere til at starte op -> "quick boot" - prøv at slukke din pc helt:
holdt skift-knappen nede, mens du klikker på "luk computeren" - så "bør" den lave en fuld slukning - så kan du se om din skærm stadigvæk tænder
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. oktober 2019 - 15:11 #11
#10 prøv at se #5 & #6 "Ja Pc'en er helt slukket".
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2019 - 07:51 #12
#11 for at slukke win10 skal man slå fast boot fra - bar fordi man vælger "sluk pc" betyder ikke at pcen er helt slukket... derfor #10
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2019 - 08:18 #13
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2019 - 11:09 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2019 - 16:04 #15
#10 Pc lukker helt ned med fastboot aktiveret, men funktionen er jo en form for den kendte dvaletilstand som man brugte før. Fastboot gør at pc starter en smule hurtigere op. Om det skulle have indflydelse på skærmen kunne jeg måske tvivle på.
Og har man en ssd mærker man jo nok ikke meget om funktionen er aktiv eller ej.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2019 - 16:08 #16
Tjekkede lige op i min strømstyring her. Jeg bruger Samsung ssd og med Magician er fastboot deaktiveret her, så unødige skrivninger af ssd disken undgås.
23. oktober 2019 - 18:17 #17
#9
Skærmen står tændt hvis jeg tager skærmkablet ud.

#10
Det virkede desværre heller ikke.

Må nok bare lære at lave med at skulle slukke skærmen hver gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2019 - 18:19 #18
#17 Normalt hvis en skærm ikke modtager signal vil den automatisk gå i standby. Den bør ikke stå tændt uden kabel i.
23. oktober 2019 - 18:29 #19
#18
Skulle bare være lidt tålmodig :)
Så er den konstant slukket. Så må det vel være et eller andet signal fra PC'en der vækker den hele tiden, bare lige hvilket.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2019 - 18:40 #20
Ok. Ja det er så spørgsmålet om vil rode mere med det. :-)