Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2019 - 09:12 Der er 10 kommentarer

Windows 10: Skift ctrl+alt+del skærmen

Er det muligt at udskifte den skærm man kommer til når man trykker ctrl+alt+del i Windows 10?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. oktober 2019 - 09:27 #1
Ja, det er ret let (i nyere udgaver af Win10)

Settings > Personalization > Lock screen (Jeg sidder på en engelsk PC - det hedder nok nogenlunde det samme på dansk)
Der kan du vælge billedet, og skifte det til et billede du selv vælger.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2019 - 09:31 #2
Men Lockscreen er hvor jeg indtaster password....
Det er niveauet før... dvs lige når du har trykket CTRL ALT DEL... der hvor man kan sign out, osv osv...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. oktober 2019 - 10:08 #3
Det er samme skærm - prøv at skifte til noget andet, så vil du se det. (Jeg har lige gjort det her, for at dobbelttjekke :-)
Avatar billede Slater Ekspert
16. oktober 2019 - 10:22 #4
Jeg har også lige gjort det her for at dobbelttjekke, og det er overhovedet ikke samme skærm. Ctrl+alt+del skærmen er altid bare ensfarvet baggrund med de samme knapper i midten. Lock-skærmen er noget helt andet.

Jeg tvivler på ctrl+alt+del skærmen kan udskiftes. Man kan forhindre den i at blive vist i group options, men så vidt jeg ved kan den ikke ændres.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. oktober 2019 - 10:39 #5
Hmm - så kan jeg ikke lige lure hvad der gør forskellen for mig... - jeg har ikke nogen ensfarvet skærm nogen steder.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. oktober 2019 - 10:42 #6
...Kan ske der er forskel på domain-joinede maskiner og "workgroup" maskiner... - det er det eneste jeg lige kan komme på.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2019 - 10:50 #7
Er du sikker på at ctrl+alt+del skærmen kan forhindres den i at blive vist?

Ja det er korrekt at det bare er en ensfarvet skærm og jeg kan ikke ændre det.. farven kan dog godt ændres :)
Avatar billede Brock33 Praktikant
18. oktober 2019 - 09:04 #8
Avatar billede Brock33 Praktikant
19. oktober 2019 - 06:08 #9
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2019 - 22:15 #10
Det er aldrig blevet løst, det vidker desværre som om det er en "spærret" kombination som ikke kan ændres :(