Avatar billede KasperT Novice
05. oktober 2019 - 13:24 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

100% disc i Jobliste Lenovo CORE i7

Jeg sad, for tre dage siden nu, og var igang med noget på min bærbare pc, da Avast kommer med en opdatering som den selv går igang med at installere uden min accept. Avast beder mig herefter om at genstarte computeren for at fuldføre opdateringen, hvad jeg gør med det samme uden større betænkligheder.
Efter genstarten er Avast Secure Browser nu åbenbart installeret på min computer, og computeren er både langsom til start og fryser herefter helt.

Jeg har afinstalleret Avast fuldstændigt fra computeren og ligeledes forsøgt mig med at afinstallere en masse andre programmer, køre CC Cleaner o.m.a., men oplever fortsat samme problemer.
Discen melder stadig 100% og computeren giver mig maks 30 sekunder - til 2 minutter til at gøre noget som helst i, førend den fryser helt igen. Jeg får ligeledes heller ikke lov til at fuldføre en gendannelse til tidligere tidspunkt, ligesom den heller ikke vil lade mig opdatere Windows i dette korte tidsrum den ikke er frosset. Jeg har forsøgt, men computeren frøs halvvejs i opdateringen.
Min eneste mulighed i denne gentagende situation er at holde sluk-knappen inde og starte forfra, hvorefter det samme scenarie gentager sig igen og igen.

Jeg har efter anvisninger på nettet desuden også deaktiveret BITS, Windows Search og Superfetch og oplever her stadig ingen forskel eller bedring.

Nogen der kan guide mig i en eller anden retning? Har noget andet der kan gøres? Eller i værste fald, kan konkludere ud fra ovenstående om det er på tide at erklære computeren død og færdig? - Hvad som helst der kan gøre mig klogere end de sidste tre dage har gjort mig :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2019 - 15:17 #1
avast har smadret computeren..
jeg ville køre min C: backup ind :)

jeg tror ikke du kan fixe det. installer forfra.
Avatar billede INK Ekspert
05. oktober 2019 - 15:45 #2
Hvis du kan nå det, så installer Malwarebytes og kør dette.
Men enig med sidwave, ny installation.
Avatar billede KasperT Novice
05. oktober 2019 - 16:22 #3
Tusind tak for input - Jeg er i fuld færd med at prøve at lægge mit indhold ned på USB, så jeg kan forsøge mig med en ny installation som I siger. Damn you, Avast.
Avatar billede INK Ekspert
05. oktober 2019 - 18:50 #4
Igen hvis du kan holde den kørende, så kan du forsøge følgende:
https://itsupport.brundtoe.dk/2017/10/19/reparation-sfc-dism/
Avatar billede KasperT Novice
06. oktober 2019 - 09:27 #5
Nå, det ser ud til, at jeg er forskånet for at investere i en ny PC lige i denne omgang :-) Det jo meget rart. Kæft hvor er den lynhurtigt igen! Jeg var lidt skeptisk om den ikke ville gå i stå under processen, men på uforklarligvis kunne den stå i timevis og ren installere.

I skal have tak for hjælpen!