Avatar billede Jesper Jensen Praktikant
01. oktober 2019 - 21:56 Der er 4 kommentarer

Hjælp til ordenlig internet i hus på 280kvm

Hej Computerworld

Vi havde problemer med at god internetforbindelse i hele huset (280kvm), så ud over vores modem købte jeg en router (Linksys) da jeg tænkte det kunne give bedre forbindelse.
Men nu køre det på 2 forskellige net og det er virkelig irriterende især da vi er begyndt at købe Philips Hue lys og jeg mister forbindelsen til hue hver gang jeg går over i den anden ende af huset. Og forbindelse er stadig dårlig flere steder i huset.
Mit spørgsmål lyder:
Er det muligt at få modem og router til at køre på samme netværk?
Eller skal jeg ud og købe nogle forstærkere man kan sætte i stikkontakten?

Mvh Jesper
Avatar billede INK Ekspert
01. oktober 2019 - 22:59 #1
Formoder dit modem også er router med wifi. Du skal derfor slå DHCP fra i din Linksys router, så dit "modem" styrer det hele.
Avatar billede stjans Guru
02. oktober 2019 - 05:36 #2
Nej - sæt et mesh netværk op, så kører alt på samme net.

280 kvm kræver nok 2-3 enheder.

Kig evt. på googles løsning, den har jeg - og den virker...
Avatar billede Jesper Jensen Praktikant
06. oktober 2019 - 22:29 #3
Hej

Mange tak for jeres svar.
Ja der er wifi i modemet. Jeg vil prøve med ink´s ide først da det virker til at være billigst og nemmest.
Hvis det stadig ikke dur, lyder Mesh som en løsning men dyr? og skal de bare kobles op på ens modem? så de fungere som en slags wifi forlænger?
Avatar billede stjans Guru
09. oktober 2019 - 07:07 #4
Dyrt er et vidt begreb :-)

Jeg synes f.eks. ikke det er dyrt - og det virker !!.

Ofte er dem du får hos din udbyder slet ikke kraftige nok (og også ofte gammel teknologi).

Du kobler den ene til modemmet og laver dit netværk, så sætter du de andre til på strategiske steder - de fungerer som forlængere med samme netværksnavn etc..