Avatar billede Ole.R Novice
15. september 2019 - 13:08 Der er 9 kommentarer

Gmail notifikation forsinket.

Hej allesammen! Har virkelig brug for hjælp!!!
Min kone arbejder via nettet hvor arbejde bliver sendt med en email,
først til mølle princip. Det har fungeret fint, men i den sidste uge komme gmail notifikationen ofte forsinket(((... Jeg bruger trådløs forbindelse ca 500 Mbit/s. Vil det hjælpe med fastnetforbindelse og købe en kraftfuld ny computer?
TAK!!!!!!

p.s. Er der nogen som ved hvorfor gmail notifikationen kommer forsinket?
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2019 - 14:06 #1
Modtager hun gmail i en browser eller et mailprogram (hvilket?)
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2019 - 14:11 #2
Mmm, der er vist en masse om det her på internettet hvis du søger på "delayed notification gmail" eller tilsvarende. Alle fejl ser dog ud til at være enhed-specifikke fejl, dvs. det er nok computeren eller smartphone (app) der er noget galt med. Du kan måske udvide søgestrengen med den enhed hun bruger for at få specifikke resultater om hvordan I løser det.

I mellemtiden ville jeg overveje at sætte den op på en anden enhed også, anvende en anden email applikation/app, hvis det er forretningskritisk at hun modtager emails rettidig.

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede Ole.R Novice
15. september 2019 - 14:19 #3
Hej ink tak for hurtig svar.
Jeg bruger en Ipad air 2019. logger ind på gmail via google.
Avatar billede Ole.R Novice
15. september 2019 - 14:41 #4
Hej Halfdan!
Vi bruger 2 ipad -  air 2019 og ipad 2018, problemet er der på begge enheder(((.
Vi har ældre bærbare computere men notifikationen er også langsom på dem.
Vi har oplevet at forsinkelsen svinger i løbet af dagen. I de sidste 5-7 dage mellem
14.00 og 20.00 er notifikationen forsinket op til flere minutter. Det er mærkelig- e-mailen kommer, men notifikationen kommer meget senere.
Ved du om notifikationen styres af enheden?
Kan der være flaskehals problemer ved de forskellige centraler?
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2019 - 15:27 #5
Har I prøvet at anvende appen for g-mail? Downloades på normal vis til iPad.
https://apps.apple.com/us/app/gmail-email-by-google/id422689480
Avatar billede Ole.R Novice
15. september 2019 - 15:51 #6
Hej Ink!
Ja har prøvet gmail app, men ved den kommer der slet ikke nogen notifikation eller lyd besked, selv om jeg har indstillet den til at gøre det. Jeg har prøvet andre app i apple store, men notifikationen har også været ustabile ved dem.
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2019 - 16:30 #7
Har lige forsøgt at sende testmail til min gmail-app på en iPhone. Notifikation kommer øjeblikkeligt. Både når app kører i baggrunden og når app er lukket ned.
Virker også på min iPad, men først efter jeg i indstillinger for Gmail ændrede til "vis eksempler" altid. Pudsigt.
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2019 - 16:35 #8
I indstillinger under generelt skal "Opdater i baggrunden" være slået til for både wifi og evt. mobildata, hvis den har sim-kort.
Avatar billede Ole.R Novice
20. september 2019 - 20:22 #9
Hej Ink!
Tak for hjælpen! Jeg har af prøvet det i flere dage, men det hjælper desværre ikke.
Vi har bestilt en it ekspert til næste uge...