Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
06. september 2019 - 21:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvor er jeg?

Jeg har lavet en makro i Word, der hopper og springer lidt rundt i dokumentet.

Jeg vil gerne have, at min makro ender med markøren, der, hvor markøren var, da makroen gik i gang.
Altså på samme side, samme linje, ved samme ord/bogstav, som da makroen startede.

Hvad skal jeg skrive i starten af min makro for at huske nuværende position?
Hvad skal jeg skrive i slutningen af min makro for at hoppe tilbage til den position?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
06. september 2019 - 22:34 #1
Dim rngSel_Orig as range

I start af makroen - gem nuværende markering
set rngSel_Orig = Selection.Range

For at markere det samme til sidst:
rngSel_Orig.Select

Ryd op til sidst:
set rngSel_Orig = Nothing

Bemærkning: Generelt er det bedre at bruge Range end Selection. Så kan du undgå at ændre markeringen undervejs, og det vil i de fleste tilfælde også gøre koden hurtigere.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. september 2019 - 00:30 #2
Tak, Lene :-)