Avatar billede Nadi Mester
30. august 2019 - 15:16 Der er 6 kommentarer

Tabel hvor et styk data kan indgå i flere områder.

Jeg vil gerne oprette en tabel hvor jeg har 49 emner i kolonne A. Jeg vil gerne lave et overblik der fortæller, hvor hvert enkelt emne kan findes i en bestemt hjemmeside. Så i kolonne B har jeg 16 sidenavne at vælge imellem.
Det tricky (for mig) er at finde ud af, hvordan jeg opretter denne tabel, hvis nogle af disse 49 emner indgår under flere af de 16 sidenavne. Altså et emne ud af de 49, kan høre under flere sidenavne.

Nogle forslag? :)
Avatar billede Jan K Ekspert
30. august 2019 - 19:01 #1
Er der nogen logik bag, hvordan emner og sider hører sammen, eller er det mere eller mindre tilfældigt?
Avatar billede Mads32 Ekspert
30. august 2019 - 19:11 #2
Hej Nadi.

Jeg har lavet et forslag.

Jeg hører gerne dine kommentarer, om du kan bruge forslaget eller ej.

https://www.dropbox.com/s/v6h3h20e1dyu6bp/Tabel%20hvor%20et%20stk%20data%20kan%20indgaa%20i%20flere%20omraader_mads32.xlsx?dl=0
Avatar billede Nadi Mester
04. september 2019 - 11:16 #3
Jeg har forsøgt mig frem med dit forslag, men det er ikke helt det jeg søger.
Jeg søger en løsning til at kunne give flere sidenavne til hvert emne.
Jeg har 49 emner i kolonne A og 16 sidenavne i kolonne B. Disse 49 emner kan indgå i flere sidenavne. Så et af disse 49 emner kan findes både på side 3, 6,8.
Jeg har ikke lyst til at der udfra emne 1 skal stå "side 3,6,8" i kolonne B, eftersom jeg gerne vil kunne bruge filterknappen for kolonne B også. Så hvis jeg gerne vil se Alle emner der findes på side 12, at jeg enkelt kan filtrere ud fra kolonne B, og trykke "side 12".
Hvad gør jeg hvis et emne kan findes under flere sider, og jeg ikke har lyst til at skrive alle sidenavne emnet kan findes under i én celle,
Avatar billede Jan K Ekspert
04. september 2019 - 11:51 #4
Du kan jo skrive dem i hver sin celle. Så vil du stadig kunne filtrere.
Avatar billede Nadi Mester
04. september 2019 - 11:59 #5
Ja altså at skrive "Emne 1" i celle A1, og i celle B1 skrive "Side 3"
og derefter igen skrive "Emne 1" i celle A2 og "Side 6" i celle B2?

Det er også det jeg indtil videre har gjort, men ville gerne høre om der ikke er en smartere metode? :/
Avatar billede Jan K Ekspert
04. september 2019 - 18:06 #6
Eller du kunne vælge at have dibe 16 sider som ovsrskrifter i rækkem1 og dine emner som tekster i A-kolonnen. Så kan du nøjes med ar sætte krydser ud for de sider, som et emne indgår i.