Avatar billede Gitte Frisk Praktikant
27. august 2019 - 10:01 Der er 11 kommentarer

Dårlig Wifi signal

Jeg har nu bøvlet med min trådløse internet forbindelse i 2 mdr. Jeg har fibernet fra Stofa, men kan slet ikke køre Wifi uden ekstern router(Linksysea8500) Mine trådløse indstillinger fra Stofa er slået fra, så det udelukkende kører via routeren.  Anbefaling fra Stofa. Jeg har sat ethernet kabel i port 1 på fiberboksen og i internet port på routeren. Jeg har lavet firmware opdatering, skiftet kanal m.m, hardreset m.m men hopper stadig af Wifi konstant. Hvad kan der være galt?
Avatar billede INK Ekspert
27. august 2019 - 11:26 #1
Hvis din fiberboks stadig virker som router, skal du slå DHCP serveren fra i din egen “router”.
Avatar billede Gitte Frisk Praktikant
27. august 2019 - 11:44 #2
Det er jeg ikke klar over om den gør. Mine wifi indstillinger på Stofa er inaktiv. Hvordan finder jeg ud af om fiberboksen stadig fungerer som router?
Avatar billede INK Ekspert
27. august 2019 - 12:00 #3
Helt enkelt kunne du spørge Stofa, men du kunne jo også prøve at deaktivere DHCP serveren i din Linksys router.
Avatar billede Gitte Frisk Praktikant
27. august 2019 - 13:13 #4
Har lige slået DHCP fra. Når jeg vil oprette forbindelse til Wifi, skriver den: henter Ip, men den står bare og tænker?
Avatar billede Gitte Frisk Praktikant
27. august 2019 - 13:15 #5
Og efterfølgende, dårlig forbindelse— er udgået.
Avatar billede INK Ekspert
27. august 2019 - 13:36 #6
Tyder jo på, at DHCP også er slået fra i Fiberboksen, så den kun fungerer som modem.
Derfor skal din Linksys router fungere som almindelig router og tildele IP adresser til dine enheder.
Hvilke enheder hopper af? dem alle?
Avatar billede Gitte Frisk Praktikant
27. august 2019 - 14:12 #7
Det er korrekt. Boksen fungerer kun som modem. Har lige talt med Stofa. Alle mine enheder som kører på Wifi falder ud.
Avatar billede Gitte Frisk Praktikant
27. august 2019 - 14:14 #8
Jeg kan åbenbart ikke finde ud af at sætte min Linksys router korrekt op, selv om jeg har prøvet alt muligt.
Avatar billede INK Ekspert
27. august 2019 - 17:00 #9
Lyder træls. Almindeligvis skulle det være PnP ud af æsken. Nogle routere har et lille opsætningsprogram. Jeg ved ikke om det er tilfældet med den model?
Undertiden kan det hjælpe at forøge leasetime i routeren, eller give de enkelte enheder fast IP-adresse, men det burde ikke være nødvendigt.
Forudsætter at routeren står frit og gerne med sigtelinie til enhederne uden at skulle krydse betonvægge eller radiatorer.
Avatar billede Gitte Frisk Praktikant
27. august 2019 - 18:13 #10
Hvad er lease time? Har forsøgt via opsætnings programmet.
Avatar billede Gitte Frisk Praktikant
27. august 2019 - 18:32 #11
Routeren har 4 antenner og står helt frit.