Avatar billede Josvto Mester
26. august 2019 - 08:55 Der er 1 kommentar

Problemer med Mesh

Hej eksperter

Jeg købte et Mesh system med 3 noder i håb om, at kunne fikse mine problemer med manglende internetforbindelse i hjemmet. Nu har jeg et problem og det er, at en af mine noder ikke gider "blive" på netværket. Nogle gange er den blå, andre gange bliver den rød.

Er der nogen der ved, hvorfor min ene node er så random ift. at holde sig tilsluttet netværket? Jeg undre mig mest, fordi der vitterlig ikke er særlig langt mellem noderne (måske 6-7 meter uden vægge).

Det vil jeg mene, at den burde kunne klare - hvilket den også til tider kan....

Nogle der har oplevet lignende problemer?

Mvh
Josvto
Avatar billede ZkyhN Praktikant
26. august 2019 - 09:54 #1
Jeg har haft det problem med google wifi og resatte så den ustabile node.

Step 1. Find the factory reset button
Google Wifi: The factory reset button is located on the back of the device.
OnHub from TP-Link: Twist the outer shell counterclockwise and lift. The factory reset button is located above the power port.

OnHub from ASUS: The factory reset button is located above the USB port on the back of the device.
Step 2. Unplug Wifi point, then press and hold the factory reset button

Google Wifi
Unplug your Wifi point from the power source.
Press and hold the factory reset button. While holding down the button, plug the power cable back in. Continue pressing the button for about 10 seconds. Your Wifi point will flash white and then blue. When it flashes blue, you can release the button.
The Wifi point will continue flashing blue for about 45 seconds, then it will turn solid blue. This process can take up to 10 minutes.
Once complete, if it's connected to the internet, your Wifi point will pulse blue to indicate that it's ready for setup.
Note: If you hold the button too long (>15 seconds), the device will start flashing orange and not factory reset. In this case, please unplug and try again.