Avatar billede CamillaAH Praktikant
15. august 2019 - 00:21 Der er 6 kommentarer

Huawei p 30 pro

Hej jeg har en hel ny Huawei p 30 pro ca. 2 måneder gammel, har ikke tabt eller noget, men det jeg ville er, at jeg synes når jeg tager skræmbillede/screenshot med mobilen, og når jeg sender billeder til folk på SMS, kan de ikke se hvad der er på billede, så ville hører om der er nogen, som har oplevet det eller ved hvad der kan være galt og om det er noget  man ikke kan gøre noget ved.

Venlig hilsen Camilla Hansen
Avatar billede Slater Ekspert
15. august 2019 - 08:17 #1
Er det kun på SMS/MMS? Kan folk se billederne hvis du sender dem med f.eks. e-mail eller facebook messenger eller lignende? Bare for at præcisere hvor problemet ligger.
Avatar billede CamillaAH Praktikant
15. august 2019 - 19:07 #2
Hej 🙂
Det er helt fint på mail, og bruger ikke Facebook.
Men på SMS og mms er kvaliteten rigtigt dårligt og man kan ikke læse hvad der står, hvis man tager et sceenshot af en hjemmeside hvor der står noget. Og billederne på sceenshot er også dårlige.
Avatar billede CamillaAH Praktikant
23. august 2019 - 09:30 #3
?
Avatar billede CamillaAH Praktikant
23. august 2019 - 09:52 #4
Hej 🙂
Det er helt fint på mail, og bruger ikke Facebook.
Men på SMS og mms er kvaliteten rigtigt dårligt og man kan ikke læse hvad der står, hvis man tager et sceenshot af en hjemmeside hvor der står noget. Og billederne på sceenshot er også dårlige.
Avatar billede eurositi Ekspert
29. august 2019 - 18:04 #5
Hvis MMS-billedet er lillebitte og pixeleret, ville jeg skrive til dit teleselskab og spørge, om det er en fejl. Der er jo ikke noget galt med billedet, inden det bliver sendt.

Mere generelt:
MMS, som er "billed-sendings-funktionen" i SMS er næsten lige så gammel som SMS. Den har en meget lav maksimal filstørrelse vistnok under 300 kb. Det var rigeligt for 15 år siden, men det er alt for lidt efter vore dages 2K, 4K og 6K-billedstandarder. Din P30 kan jo tage billeder i helt op til 48 megapixels (12 er rigeligt).

Som hurtig løsning, vil jeg nok foreslå, at du uploader og deler billedet som et link til f.eks. Google Photos - eller sender det som mail.

Hverken iOS eller Android giver mig bekendt mulighed for at ændre på MMS-størrelsen. Så det ville kræve et hack/jailbreak at forsøge at ændre det.

Diskussion: https://forums.androidcentral.com/google-pixel-2-pixel-2-xl/865889-messages-not-sending-full-res-pics.html
... Og forklaring: https://android.stackexchange.com/questions/26804/the-size-of-the-mms-message
Avatar billede posten Ekspert
11. september 2019 - 05:43 #6
det jeg vil tilføje er at de foto du selv ser på din mobil INDEN  du sender dem er ok
du fortæller bare intet om hvem du har købt din mobil af og hvilken udbyder du bruger