Avatar billede slothens Juniormester
14. august 2019 - 16:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HP USB-C G4 - kan ikke finde ekstern skærm via HDMI (DOCK)

Hej, jeg har lige købt ovenstående til at docke min HP Pavilion laptop.
Det skulle være rimelig plug and play, men når jeg sætter HDMI stikket fra skærmen over I docken, så finder laptoppen ikke skærmen, og den forblive sort.

Mangler jeg en driver til skærmen, eller en driver til docken?

Mvh
Morten
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2019 - 16:04 #1
Avatar billede slothens Juniormester
14. august 2019 - 16:20 #2
Hej 220661,

Det har jeg prøvet, og installeret firmaware derfra, men det virker stadig ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2019 - 16:28 #3
Når den er tilsluttet kan du så se den i Diskhåndteringen? Og er den her har den fået drevbogstav?
Avatar billede slothens Juniormester
15. august 2019 - 09:12 #4
Hej 220661,

Jeg kan umiddelbart ikke finde HP hub under diskhåndtering - se billed: https://imgur.com/a/s3Zt4ec
Avatar billede slothens Juniormester
15. august 2019 - 09:20 #5
en ting mere, efter jeg søgte på det link du gav mig, og fandt serienummeret til min laptop, fik jeg en større og mere udvidet liste af opdateringer jeg kan vælge, som sagt er problemet at hubben ikke kan finde min skærm, når jeg sætter HDMI stikket I hubben, hvilken driver tror du det er at jeg skal se på?

https://imgur.com/a/YLUnxJp - her kan du se udvalget.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2019 - 09:52 #6
virker docken ellers? mus? tastatur? netværket? strøm?
Jeg har tit oplevet, at docken får ingen/ikke nok strøm - så virker noget - men især HDMI virker ikke.
Avatar billede slothens Juniormester
15. august 2019 - 12:23 #7
Hej Thomas,

Docken virker fint!
Den laver strøm, og alle USB enheder (mus, keyboard og oplader) virker også.

Så kan sgu ikke helt gennemskue hvad problemet er.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2019 - 12:23 #8
Har ikke lige erfaringer med sådan en hub. Der er også usb stik på den ikke? Og de virker som de skal?
Kører laptop Windows 10?
Har du prøvet windowstaste+P og tjekke den vej om skærmen kan komme på?
Avatar billede slothens Juniormester
15. august 2019 - 13:31 #9
Jeg fandt selv svaret, hubben er ikke compatible med min laptop... jeeez, men tak for hjælpen alligevel!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2019 - 13:59 #10
Du kører ikke Windows 10 så som der er kravet?