Avatar billede Lars Holt Novice
09. august 2019 - 12:00 Der er 8 kommentarer

skærm kun tændt uden strømforsyning

Jeg har en bærbar HP ProtectSmart.
Når jeg starter den op, forbliver skærmen ofte sort når strømforsyningen er tilsluttet, og det uanset om den er opladet til 100% eller 12%.
Tager jeg strømstikket ud, tænder skærmen.
Jeg plejer at løse problemet ved at holde på sluk knappen til Pc'en slukker. Når jeg starter igen med strømmen tilsluttet, virker den ofte igen.
Men det er jo ikke en holdbar løsning.
Hvad kan jeg gøre for at undgå dette problem?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2019 - 12:43 #1
defekt strømforsyning, muligt
defekt batteri, muligt
defekt kondensator ifb med strømforsyning, muligt.

hvad sker der når du bruger ledning, og uden batteri ? prøv, så finder du ud af om det er batteriet.

lån en tilsvarende stræmforsyning der leverer korrekt volt og ampere, og se om det virker, så ved du at din er i stykker
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2019 - 12:50 #2
Tjek hvad der skal ske med skærmen i strømstyringen. Både med og uden forsyning tilsluttet.
Avatar billede puren Ekspert
09. august 2019 - 13:06 #3
Der er en chip op bundkortet som ikke er sund.. indlevering til rep
Avatar billede hjolsen Ekspert
09. august 2019 - 14:04 #4
Jeg havde for ikke så længe siden "besøg" af en bærbar der lavede samme nummer ,fandt ved et tilfælde ud af at hvis jeg ændrede lysstyrken til 90% virkede den normal.
Det er ikke sikkert det virker på din men nemt at afprøve :-)
Avatar billede Lars Holt Novice
09. august 2019 - 14:48 #5
Nu har jeg sænket lysstyrken til 85%. Men hvor længe der går, inden jeg føler, at det er løsningen, m tiden vise.
Jeg vender tilbage, når jeg har et resultat.
Tak for hjælpen fra alle.
09. august 2019 - 19:06 #6
Lidt flere forslag.

Opgrader firmware og drivere.

Mange på nettet, forslår en hard reset. Men du kan jo få liv i den, så du kan lige så godt gøre det fra UEFI = set den til factory default. Der er ingen grund til at sidde og fedte med batterier, når du kan få den startet.

Hvor længe er det siden du har rebootet den sidst?
Windows 10 "cacher" din session, så hvis du laver en shutdown, gemmer den det der er i hukommelsen.
Hvis du laver en reboot, "flusher" den hukommelsen.
Avatar billede Lars Holt Novice
09. august 2019 - 23:23 #7
Jeg genstarter computeren jævnligt. Computeren er fra den gang det hed windows 8.1.
Skærmproblemet er ikke nyt, men der har ikke været fejl siden i morges, selv om jeg har brugt den som bærbar med og uden strøm i løbet af dagen, og nu er tilbage på kontoret.
Avatar billede Lars Holt Novice
27. august 2019 - 18:24 #8
Jeg har ikke haft problemet, siden jeg sænkede lysstyrken på skærmen. Tak for hjælpen.