Avatar billede MAN Novice
29. juli 2019 - 20:26 Der er 6 kommentarer

Vis dato som ligger indenfor de sidste 14 dage

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at hente data fra en anden fane HVIS det har dags dato eller dags dato -14 dage.

Kan man skrive in IF eller IFS formel som kan finde ud af det?

Eller en VLOOKUP ?

Når N10 er lig dd. eller -14 dage vil jeg gerne have returneret eller vise data fra K10

Håber i kan hjælpe. Ps har ingen forstand på VBA så håber det kan klares med en formel.

Mvh, Mads
Avatar billede kim1a Ekspert
29. juli 2019 - 20:40 #1
Hvor står datoen?
Det vil være noget i retning af =if(today()-N10>-14;K10;"")

Der kan være noget med om din dato faktisk er formatteret som dato, og måske misforstår jeg din -14 dage.
Avatar billede MAN Novice
29. juli 2019 - 20:46 #2
Hej Kim.

Måske lidt dårligt beskrevet

Min dato står på almindelig vis 29-07-2019. Jeg ønsker dog kun at vise det data der hører sammen med datoen, hvis den er lig dags dato eller max 14 dage gammel.

Mvh.
Avatar billede kim1a Ekspert
29. juli 2019 - 20:57 #3
Så du skal have skjult rækker hvis deres dato er ældre? Det kan du ikke klare med en formel desværre.

Det kan dog være du kan uploade et eksempel og så kan vi hjælpe dig med VBA.
Avatar billede MAN Novice
29. juli 2019 - 21:07 #4
Jeg vil trække data fra en særksilt fane i arket?  så alt det der ikke overholder dato krav behøver ikke skjules.

Kan det ikke klares med en IF formel?

Har prøvet at skrive den første formel du lagde op uden held.
Avatar billede kim1a Ekspert
29. juli 2019 - 21:45 #5
Hvis du bruger en if formel på den måde så vil du enten kunne se en linje eller ikke se linjen. Det vil sige at du får en komplet liste igen dog med "huller".

Jeg antager at dine data står i f.eks. 100 rækker i ark2 og du vil i ark1 vise de 10 linjer som overholder en dato. Så du kan f.eks. få 2 linjers data, så 10 tomme linjer, så 1 linjes data og så videre.

Du kan overveje om du kunne bruge et filter på dine data, evt. på en kopi af dataen, men det bliver ikke specielt automatisk.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. juli 2019 - 11:07 #6