Avatar billede tobberjas Seniormester
25. juli 2019 - 17:09 Der er 2 kommentarer

spørgsmål til Sonos play 5. Og Airplay.

hej. Jeg beklager, hvis det ikke høre til denne kategori.
Jeg har nogle spørgsmål til Sonos play 5. Når jeg sætter f.x min Olympus optager til min Sonos, så kommer der ikke noget lyd i gennem. Og det er selv om at jeg kan se inde i appen at der er sat en ekstern kilde til. Jeg har prøvet og skrue både Olympusen op og selve den eksterne kilde op, men stadig ikke nogen virkning, hvis jeg sætter min Mac til er det kun Voiceovers lyde der kommer ud af Sonos, men ikke selve stemmen. Er der noget bestemt jeg skal gøre for at få det til at virke?
Så har jeg også et spørgsmål til Airplay. Jeg vil gerne have mit Apple tvs lyd til at komme i gennem min Sonos, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg gør dette, da Apple tv jo også er Airplay kompatibelt. Jeg håber meget i kan svare på mine spørgsmål. Bruger Sonos play 5 og Apple tv 4. På forhånd tak. Mvh. Tobias.
Avatar billede INK Ekspert
26. juli 2019 - 09:12 #1
Et AppleTV kan modtage input fra Airplay enheder og sender så billede og lyd via hdmi kabel til en skærm. Den kan efter min erfaring ikke sende Airplay eller Bluetooth signal til andre enheder.

Når dit tv modtager hdmi signal, afspilles lyden over interne eller eksterne højttalere. Du skal altså finde en lydudgang, der kan tilsluttes Sonos. På mit tv anvender jeg optisk udgang med kabel til Sonos soundbar. Andre tilslutninger fra hovedtelefon udgang er måske også mulig.
Avatar billede tobberjas Seniormester
26. juli 2019 - 09:40 #2
ok tak.