Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2019 - 13:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ekstern HDD, bliver den varm.

Nærmere betegnet, jeg har en TOSHIBA CANVIO BASIC 1TB HDD.
Spørgsmålet er, kan den bare sidde i min bærbare hele tiden, eller bør den tages fra, når den ikke bruges?

Jeg vil også meget gerne høre fra nogen, som har kendskab til en meget stabil ekstern HDD på 1-2TB Prisen er ikke så vigtig.
Avatar billede Slater Ekspert
25. juli 2019 - 13:28 #1
En normal ekstern harddisk spinner ned når den ikke er i brug. Nu kender jeg ikke den præcise model, men har endnu ikke hørt om en der ikke gør det, med mindre den er specielt lavet til performance. Det er også derfor eksterne harddiske nogle gange er lidt længe om at svare, første gang man forsøger at læse fra dem efter et stykke tid - de skal lige spinne pladen op først. Til gengæld bruger de næsten ingen strøm og genererer næsten ingen varme, når de bare er i hviletilstand.

Til gengæld skal du selv sørge for ikke at have noget software installeret, der konstant læser eller skriver til den, det kan de som regel ikke tåle.

Og Toshiba er det mærke med lavest fejlrate, så der er intet galt med det i sig selv.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2019 - 13:34 #2
Tak det lyder jo godt. :-)