Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. juli 2019 - 18:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til Word (Windows 10)

Hej og God Tirsdag. Til jer ...
*
Jeg har Windows 10 på en bærbar.
Der ikke har CD drev.
*
Jeg leder efter et lille, gratis, skiveprogram.
*
Det berøver ikke at kunne så meget.
*
(Jeg har Livre Office Writer på en Stationær PC, med Linux. Jeg skriver mere på)
*
Men på den bærbare -
Kunne jeg f.eks godt tænke mig at skrive oplæg til FB.
På et lille skrive program.
(Må gerne have dansk ord-bog med. Til rettelser).
*
Hvilket program kan I foreslå til dette ?
*
Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. juli 2019 - 18:11 #1
Rettelse : Programmet på min PC hedder LibreOffice Writer.
Avatar billede eurositi Ekspert
23. juli 2019 - 18:24 #2
LibreOffice findes selvfølgelig også til Windows, så dét er min klare anbefaling. Det er fuldt oversat til dansk og udvikles løbende. Dét kan ingen andre gratis kontorpakker præstere. "Konkurrenten" OpenOffice er ikke blevet udviklet siden 2016.

Du finder LibreOffice's danske download-side her: https://da.libreoffice.org/

Hvis du af én eller anden grund gerne vil ha noget meget mindre, findes der selvfølgelig en række mindre programmer til tekstredigering, f.eks. FreeOffice https://www.freeoffice.com/en/download, men det er ikke oversat.

Endelig følger det simple skriveprogram, Wordpad, jo stadig gratis med Windows. Det er bare at fremsøge det ved at klikke på Windows-ikonet i venstre hjørne og taste "wordpad".
Avatar billede mort1 Ekspert
23. juli 2019 - 18:24 #3
LibreOffice - Ligner og kommunikerer med Word, Excel og de andre Office programmer - og så er det gratis - Kan varmt anbefales
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2019 - 18:57 #4
Det bliver også mit valg når min Office 2010 udløber næste år :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2019 - 21:07 #5
Helt enig med de andre. Jeg bruger selv LibreOffice, og er meget tilfreds.
Og ved installationen kan man jo vælge kun at installere Writer.
Så bliver det ikke bedre. :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. juli 2019 - 07:46 #6
Jeg siger = MANGE___Tak !
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. juli 2019 - 07:47 #7
God Onsdag. + Tak. Igen ...