Avatar billede John Kanding Praktikant
07. juli 2019 - 10:12 Der er 4 kommentarer

Office 365 med flere selskaber

Hej !
Jeg har 2 forskellige projekter der kører i 2 forskellige selskaber med forskellige personer.

Kan Microsoft Office 356/Microsoft Teams håndtere at gemme data separat, så hvert team kun har adgang til deres data?

Det ser ud til at når man opretter en Office konto, skal man registrere et domæne.
Jeg kan for så vidt godt oprettet 2 domæner, men kan jeg blive medlem af begge og dermed få begge teams i samme interface. Samt f.eks se samlet opgaver i Planner, alle aftaler i Calendar osv?

Hilsen

John
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2019 - 19:02 #1
Hvis du ikke kan få det til at virke umiddelbart, så se på, om du med virtualbox kan oprette to windows maskiner, der har hver sit team. Så kan du nok have dig selv (dit eget id) som et medlem i team på begge, og derved se begges kalendere på din windows (din win-id er medlem af begge teams, men dine projekter og deres id i virtualbox er ikke ens) .
Virtualbox kan sættes op, så du ser dem flydende på din egen windows - så du kan have en Team1 og Team2 vist på din hovedskærm (det kræver noget nørdet opsætning, men det kan virke)
https://www.virtualbox.org/
Du skal i hver win-virtualbox logge på med ny id, så data ikke blandes hos m$
Avatar billede John Kanding Praktikant
08. juli 2019 - 09:23 #2
Hej Claes !

Tak for en alternativ mulighed. Jeg håber at det kan gøres direkte i Office 365, men ellers kigger jeg på virtualbox
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2019 - 10:39 #3
Du kan være Gæst i et andet Team, forudsæt du giver gæster adgang til Teams (overordnet men også i selve Teamet) - men du kan ikke have det i samme Teams-app - (og dog alligevel) - fordi når du vil tilgå det andet Team, skal i toppen skifte domæne (gøres hurtigt ved klik på "pil ned" til venstre af dit profilbillede)
Så bliver Data kun gemt i det Team du gerne vil have at dataen ligger
Håber det giver mening?
Avatar billede John Kanding Praktikant
09. juli 2019 - 13:05 #4
Hej Thomas !

Jo det giver mening(nogenlunde). jeg vil prøve en test her i løbet af sommeren for at blive klogere på det.
Snakkede med Microsoft og de siger at man IKKE kan have det samlet, da de har fokuseret mere på sikkerheden. Så vi er nok ude i noget workaround.

Tak for input