Avatar billede Thomasrn Seniormester
30. marts 2019 - 02:59 Der er 8 kommentarer

unique url

har en hjemmeside hvor hvis man eksempel skriver
www.eksempel.dk/userid=$id finder den person der har den id og laver en side eksempel med navn, alder og diverse oplysninger nogle der har en ide om hvordan man kan gøre det nemmest?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2019 - 07:22 #1
Det bør gøres på en sikrere måde... pt kan folk jo gætte på id'er og så få data om andre.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. marts 2019 - 08:54 #2
#0
er det en forsættelse af https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1027466 ??
ide'er har vi nok af, men hvad er udgangs punktet ??

#1
det kunne være man skulle have lov at se alle sider, ellers skal de beskyttes med feks SESSION, som bliver sat når man logger ind, og man så checker på siden man har den givne rettighed.
Avatar billede Thomasrn Seniormester
30. marts 2019 - 10:19 #3
Alle der logget skal ha rettigheder til have rigtighed til at se de forskellige user da det eneste der kommer frem er username samt noget data altså som skal være tilgængelig for de andre bruger
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2019 - 11:06 #4
ville det så ikke være lettere (med relativt få brugere), at lave en side med brugernavne i en alfabetisk liste, og så vælge derfra til at få vist yderligere?
Evt bare med de yderligere data i en tekst der vises ved 'mouse-over' på navn?
Avatar billede Thomasrn Seniormester
30. marts 2019 - 11:16 #5
jo ville det nok men der skal være en del data som vil særlig optimalt ved en mouse-over
prøv at gå ind på starmanager.z5.dk/opretbruger
login med larslarsen@hotmail.com
kode: 123456
ind under admin tilføj og lav en spiller så kan du se hvad der kommer af data det bliver lagt i databasen men vil gerne ha url'en ændre sig til http://starmanager.z5.dk/opretbruger/opretspiller.php?id=$id og stadig vise det samme som http://starmanager.z5.dk/opretbruger/opretspiller.php gør
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. marts 2019 - 14:54 #6
#5
hvis vi skal se noget på de 2 link, skal du rette database fejlen først

>Der opstod en fejl - fejlbesked: SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1048 Column 'fuldenavn' cannot be null
Avatar billede Thomasrn Seniormester
30. marts 2019 - 17:34 #7
sorry burde være rettet nu
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2019 - 04:17 #8
Med hensyn til sikkerhed saa kan metode godt vaere sikker bare id er tilpas svaer at gaette.

F.eks. hex af 256 bit fra kryptografisk sikker RNG.