Avatar billede ZeBa Ekspert
12. marts 2019 - 18:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird: Link virker ikke

Der går kraft...... ikke een eneste dag uden at jeg har problemer med it. Nu har Thunderbird fundet ud af, at de links, der sendes med, ikke skal virke.
Hvad gør jeg så?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2019 - 19:31 #1
Kontrollér at der ikke er knyttet et program til "Indholdstypen" HTTP/HTTPS

I Thunderbird kan du vælge, hvad der skal ske, når du klikker på forskellige typer af vedhæftede filer og indhold. Hvis handlingen for indholdet af HTTP/HTTPS ikke er sat rigtigt op, vil dette forhindre links i at blive åbnet rigtigt.

Hvis standardbrowseren er sat rigtigt op i operativsystemet som beskrevet ovenfor, er det ikke nødvendigt at specificere, hvad der skal ske med indholdstypen HTTP/HTTPS. For at kontrollere denne indstilling skal du vælge menuen
Funktioner
> Indstillinger.
Klik på Vedhæftede filer,
og klik så på fanebladet Indgående.

Hvis HTTP og/eller HTTPS står på listen over indholdstyper, skal du enten slette handlingen eller kontrollere, at den beskrevne handling er korrekt.
Kontrollér for forkerte indstillinger

Af og til vil en indstilling, der normalt er skjult, resultere i at Thunderbird prøver at håndtere disse links selv. Dette kan fx forekomme, efter du har afinstalleret tilføjelsen ThunderBrowse. For at kontrollere om dette kan være årsagen skal du åbne menuen Hjælp
> Teknisk information.
Rul ned til afsnittet Vigtige ændrede indstillinger og kontrollér, om du har indstillingen

network.protocol-handler.external-default

eller andre indstillinger, der starter med

network.protocol-handler.warn-external

Hvis du har en eller flere af dem, og deres værdi er angivet som false, så er det årsagen til problemet.

For at rette denne indstilling skal du bruge Config Editor til at rette værdien.
Indtast
network.protocol-handler.external-default
eller blot så meget af indstillingsnavnet, at du kan se den på listen.
Højreklik på indstillingen,
og vælg Nulstil i genvejsmenuen. Hvis menupunktet er deaktiveret, så har indstillingen allerede den korrekte værdi.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. marts 2019 - 22:57 #2
"I Thunderbird kan du vælge" - kan ikke finde, hvor jeg kan gøre det??
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. marts 2019 - 21:43 #3
Nu er den sgu begyndt at virke - uden at jeg har foretaget mig noget som helst