Avatar billede koburg Mester
12. januar 2019 - 16:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Facebook - er der begrænsning på antallet man når med en deling?

Hvis jeg deler et opslag på Facebook er der så en grænse for hvor mange af mine kontakter der kan nåes?

En ven siger at grænsen er 25 fordi Facebook gerne vil sælge annoncer men jeg har indtil nu ikke fundet noget dokumentation på dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2019 - 17:33 #1
fb bruger en algoritme, hvor dem, der typisk liker dine opslag/delinger vil få dem, og de inaktive får ikke vist noget. Hvis nogen mangler, så bare sig, at de skal like flere af dine opslag, så du kommer ind på deres ranking-liste (som er hemmelig og kun kendt af fb). Hvis ariana grande deler et link, så vil jeg godt garantere, at det ikke stopper ned 500.000 visninger.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2019 - 17:34 #2
ned  = ved
Avatar billede koburg Mester
12. januar 2019 - 18:42 #3
Det er en gruppe jeg er medlem, hvor jeg har lavet et opslag og opfordret folk til at dele, hvilket er sket 260 gange. Men der er en der hævder at dem der deler til deres kontakter kun kan nå 25 af dem.

Jeg har søgt på Google og Facebook om dette kunne være rigtigt, men ikke fundet noget.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2019 - 19:05 #4
igen - hvis du er højt rangerende i fb, så er der ingen grænser for delinger.
Hvis du havde Halle Berry som følger dig, tror du så på, at hun kun kan vise dit opslag til 25 personer.
Drop det - det er et vildspor. Du er bare ikke så kendt som andre, og rangerer lavere i algoritmen - lev med det. Fb har givet dig en status internt, og det er din værdi - om det er 10 eller 1.000.000 som er grænsen, det styrer fb ud fra, hvor kendt du er, og hvor mange, der liker dine opslag.
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2019 - 23:49 #5