Avatar billede Siv Praktikant
06. december 2018 - 13:01 Der er 9 kommentarer

Lydbog; fra fil til CD

Hej alle.

Som julegave til min farmor ønsker jeg at købe en bestemt lydbog; jeg har dog fundet ud af, at bogen ikke er udgivet som lydbog på CD, hvilket er nødvendigt. Den er dog udgivet som en fil, og kan købes på SAXO, men kan kun hentes ned på computeren. De skriver følgende om formatet:
"MP3: Hele bogen leveres elektronisk til din mail som én samlet ZIP-fil, der indeholder de MP3-filer, som udgør selve lydbogen"

Er der mon nogle her som ved om jeg kan overføre MP3-filen til CD, eller om den kan være låst?

Mange tak på forhånd,
Venlige hilsner fra Siv.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2018 - 14:14 #1
Hvis man filen ikke er låst så kan den brændes med et brænder program. Du skal dog være OBS på om det kan ligge på en cd. Mener man kan brænde 80 minutter på en cd.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2018 - 14:16 #2
Har din farmor en dvd afspiller kan den formodentligt klare mig og så kan det ligge på en cd da mp3 formatet fylder mindre end cda format.
Avatar billede puren Ekspert
06. december 2018 - 15:26 #3
hvis det er mp3 (mp3´er kan ikke låses) filer kan du brænde dem via Windows Media Player husk at vælg LYD cd

eller så giv farmor en radio med der kan afspille mp3 fra cd https://www.av-cables.dk/fm-am-radio/denver-boombox-cd-radio-mp3-usb-hvid.html
Avatar billede Siv Praktikant
08. december 2018 - 10:23 #4
Tak for svar! Min farmor har en lille CD-afspiller til lydbøger. Vil det sige, at det skulle være muligt at overføre mp3-filen til en cd?

Tak igen =)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2018 - 10:26 #5
Kan du huske model nr på den lille afspiller?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2018 - 10:29 #7
Rigtig mange afspillere i dag understøtter mp3. Det står typisk også direkte på den :-)
Avatar billede Siv Praktikant
08. december 2018 - 11:35 #8
Jeg kan ikke huske præcis hvad afspilleren er for en, men mon ikke den kan spille mp3. Der er vist ikke rigtig noget som hedder en lydbogsafspiller, så det må være en discman hun har.

Tusind tak for din hjælp. Jeg må gøre forsøget, så satser vi på at det lykkedes :D

Venlig hilsen Siv.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2018 - 11:37 #9
Velbekomme og held og lykke med det :-)