Avatar billede kta38 Juniormester
02. december 2018 - 12:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Waoo wifi

Hej.
Jeg bruger waoo fibernet, men waoo trådløs internet fra deres router er meget svagt, så jeg vil gerne have et andet trådløs internet installeret i huset.
Jeg vil købe google wi-fi mesh og have det som trådløs, men i brugsanvisningen står der at alt andet trådløs skal deaktiveres inden jeg tænder for google wi-fi mesh.
Jeg har været inde på router indstillingen for at slå wifi fra på denne, men jeg kan ikke deaktivere wifi på waoo routeren.
Er der nogen der kan hjælpe, hvad jeg gør forkert eller har en idé hvordan jeg slukker wifi?

Mvh Anders
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2018 - 12:16 #1
Tror måske du skal kontakte Waoo fibernet så de deaktivere Wifi i boksen fra dem af. Kender en der også har fiber hvor wifi ikke var aktiveret, og her skulle det gøres fra udbyders side. Formoder det virker på den måde fra aller fiber leverandører.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2018 - 12:21 #2
Waoo har også deres egne bokse til at forstærke wifi kan jeg se. Det har du ikke overvejet?
Avatar billede kta38 Juniormester
02. december 2018 - 12:28 #3
Jo, jeg har overvejet det, men er måske blevet lidt irriteret over, hvor dårlig dækning det er trådløs og skal betale ekstra ved at få en bedre dækning i huset efter jeg har fået waoo fiber.
Jeg har før haft TDC og der var meget god dækning i hele huset ved deres trådløs
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2018 - 12:32 #4
Jo men google wi-fi mesh er vel heller ikke "gratis" Synes jeg så tre stk for 2500 kr eller er jeg galt på den?
Er det ikke en engangs køb  hos Waoo for at få bedre dækning, eller en løbende ekstra ydelse?
Avatar billede kta38 Juniormester
02. december 2018 - 12:40 #5
50,- kr ekstra om måned
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2018 - 13:37 #6
Hmm
Er det prisen for leje af udstyret på måned hvor Waoo leverer bokse gratis?
Avatar billede jk45 Forsker
02. december 2018 - 14:42 #7
Waoo låner bokse ud gratis hvis man har 300mb eller mere. Jeg har et af deres mesh sæt og var meget lidt imponeret. Dem jeg har benytter en gammel version 1 software og er ikke alt for stabile.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2018 - 14:48 #8
Ok. Ja man må jo se det op mod hinanden. Håber at det andet alternativ er bedre for dig 👍