Avatar billede Marlov Juniormester
26. oktober 2018 - 09:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sammenlægning af 2 kolonner i SQL

Hej Eksperter,

jeg har 2 kolonner i mit udtræk jeg gerne vil have trukket fra hinanden i udtrækket.

dbo.INVENTABLE.INVENTORY] - [dbo.INVENTABLE.RESERVED end as Disp1

Hvordan skriver jeg det ?
Jeg kan ikke få det til at virke ?

PFT
Avatar billede arne_v Ekspert
26. oktober 2018 - 15:58 #1
proev:

SELECT ..., (dbo.INVENTABLE.INVENTORY - dbo.INVENTABLE.RESERVED) as Disp1, ...
FROM ...
WHERE ...
29. oktober 2018 - 09:55 #2
Select col1,col2, Disp1 = (Inventory - reserved)

from Dbo.InventTable
Avatar billede hrc Mester
09. november 2018 - 12:37 #3
WhatsWrongWithThicPicture. Nå, man kan åbenbart også lave aliaser på den måde.