Avatar billede Westw0od Praktikant
04. oktober 2018 - 08:12 Der er 14 kommentarer

Lyd mangler

Hej,

Jeg har en Lenovo X1 Carbon. Problemet er der ikke er nogen lyd ved afspilning af f.eks Youtube, Viaplay, Netflix m.m.

System lydene fungerer fint ligesom lydtesten fungerer. Der er også fin lyd når pc er tilsluttet via USB dock. Der er heller ikke lyd via høretelefon.

Jeg kører Win 8 Pro.
Avatar billede KHN Guru
04. oktober 2018 - 14:23 #1
Har du den nyeste sound driver? Hvis ikke kan den hentes her:
https://download.lenovo.com/pccbbs/mobiles/n10a515w.exe

Info om download link:
Realtek High Definition Audio Driver for Windows 8 (32-bit, 64-bit)
Version: 6.0.1.8409
Udgivet: 27 Apr 2018

Prøv derefter at, installer driveren og genstart pc.
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 14:53 #2
Hvis #1 ikke virker, kan du prøve at finde et gendannelsespunkt og gendanne computeren til et tidspunkt,  før problemet opstod.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/17085/windows-8-restore-refresh-reset-pc
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 15:03 #3
Vejledningen i #2 er vist målrettet til Windows 8.1 - men det er samme princip i Windows 8.
Avatar billede Westw0od Praktikant
04. oktober 2018 - 15:47 #4
Hej begge.

Jeg har installeret nyeste realtek driver og genstartet uden held.

Jeg har gendannet pc til før problemet opstod uden held.

Flere tips modtages gerne...
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 16:19 #5
Lidt andre bud.

Er der lyd på, hvis du fx afspiller en lydfil eller er det kun i forbindelse med video?

Afspiller du alle de programmer, du nævner, via samme type browser? Så prøv evt. en anden.
Avatar billede jalved Ekspert
04. oktober 2018 - 16:50 #6
Har du egentlig været inde og kigge i Kontrolpanel, hvor der er flere ting at justere på, hvad angår lyden?
Avatar billede Westw0od Praktikant
04. oktober 2018 - 22:06 #7
#5 Lydfil er ikke noget problem. Det virker fint.
#6 Jeg har gennemgået alle de lydindstillinger jeg kan finde i kontrolpanelet. Desværre uden held.
Avatar billede KHN Guru
05. oktober 2018 - 07:38 #8
Prøv at gennemgå punkt 1-5 i dette link:
https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/ht501860

Hvis det ikke virker, så prøv at scan pc for malware/spyware, da det også kan være årsagen til at lyden ikke virker.

Scanner du kan prøve:
Adwcleaner:
https://downloads.malwarebytes.com/file/adwcleaner

Eset Online Scanner:
https://download.eset.com/com/eset/tools/online_scanner/latest/esetonlinescanner_enu.exe
Avatar billede Westw0od Praktikant
05. oktober 2018 - 09:50 #9
#8
Har fulgt din guide samt kørt Eset Online Scanner. Det løste desværre ikke problemet:-(
Avatar billede jalved Ekspert
05. oktober 2018 - 12:46 #10
#7 Det er interessant, at du sagtens kan afspille lydfiler, men bare ikke få lyd på video.

Når du sætter computeren i USB-dock, afspiller dine videoer så lyden via computerens højttaler - eller via en ekstra højttaler?
Avatar billede Westw0od Praktikant
05. oktober 2018 - 13:02 #11
#7
Ja det er meget mystisk. Via USB dock afspiller den via computerens højtaler.
Avatar billede jalved Ekspert
05. oktober 2018 - 20:49 #12
Har du en USB-nøgle. Virker videoafspilningen, hvis du sætter den i?

Det er jo godt nok ikke en reel løsning, men kunne i så fald være et hack til at få lyd indtil videre, når din laptop er ude af din dock..
Avatar billede Westw0od Praktikant
05. oktober 2018 - 21:26 #13
#12
Sorry. Kan se jeg har skrevet USB dock. Det er en Onelink dock jeg bruger. Den tilsluttes via strømstikket. Men det ændrer desværre ikke på problematikken:-(
Avatar billede jalved Ekspert
05. oktober 2018 - 22:36 #14
Når problemet kun opstår i forbindelse med video, kunne man måske kigge på noget med grafikkort eller drivere til video.