Avatar billede Fimber Juniormester
10. august 2018 - 14:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan Excel tjekke datoer?

Jeg har et Excel ark med 3 kolonner og 1000 rækker. Alle cellerne indeholder datoer.

Kan jeg få Excel til at skrive JA i kolonne D, såfremt:
- Datoen kolonne B er lig med ELLER tidligere end datoen i kolonne A
OG
- Datoen i kolonne C er lig med ELLER tidligere end datoen i kolonne B

Hvis kun 0 eller 1 af de ovenstående 2 udsagn er opfyldt, skal Excel i stedet skrive NEJ i kolonne D.
Avatar billede kim1a Ekspert
10. august 2018 - 14:56 #1
I D2 (antager du har overskrifter):
if(B2<=A2;if(C2<=B2;"Ja";"Nej);"Nej")

Det er muligt at <= lige skal byttes rundt hvis jeg har læst forkert.
Avatar billede Fimber Juniormester
10. august 2018 - 15:53 #2
Kim, du har reddet mig endnu en gang!! Tusind tak!

Tillader mig at komme med et tillægsspørgsmål... Ved du, om det er muligt at formatere en celle, så jeg fx kan taste datoen 20-02-2018 ved at taste 200218 (eller 20022018) i cellen? Altså, så jeg slipper for at trykke på bindestregstasten... Det drejer sig nemlig om rigtig mange celler...
Avatar billede store-morten Ekspert
10. august 2018 - 16:33 #3