Avatar billede tokelil Nybegynder
26. august 2001 - 17:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TRichEdit og Scrolling

Jeg er ved at lave et tekstbehandlings program, hvor jeg her en søge funktion. Jeg bruger funktionen FindText og bruger så SelStart og SelLength til at selecte det den finder.

Mit problem er at den tit vil selecte tekst der ikke er synligt, så man skal scrolle for at finde det den har fundet.
Kan man ikke få den til selv at scrolle derhen hvor det selectede tekst er ??

ps: Bruger builder 5.0 hvis nogen skulle være i tvivl.
Avatar billede ap Nybegynder
28. august 2001 - 03:36 #1
Du skal blot sende denne windows message.

RichEdit1->Perform (EM_SCROLLCARET, 0, 0);

Den scroller ned til cursoren, og
RichEdit1->Perform (EM_SCROLL , SB_LINEUP, 0);
vil scrolle en linie op
Avatar billede tokelil Nybegynder
28. august 2001 - 05:17 #2
Det var da et sindsygt tidspunkt at svare på ! ;-)

Tak for det... Var jo lige det!

Du ligger evt. ikke inde med et par god links omkring Perform ? (Synes ikke helt om den måde den er beskrevet på i Builder hjælpen) Er 3 gang jeg bruger den på en eller anden måde i mit nuværende projekt, og jeg er lidt i tvivl om præcis hvad den gør, og hvad man kan gøre med den! :-(
Avatar billede ap Nybegynder
28. august 2001 - 19:07 #3
Jep :-)

Et godt sted at kikke er faktisk Windows SDK som følger med builderen.
Og slå op under WM_??? og EM_??? for hjælp til de enkelte windows messages.

Perform udfører blot en message til den kontrol som den er forbundet, i dette tilfælde TRichEdit komponenten. TRichEdit er faktisk kun en wrapper til en standard Windows rich text edit kontrol.
Avatar billede tokelil Nybegynder
29. august 2001 - 11:13 #4
Nå jeg selvfølgelig... havde ikke lige tænkt over at EM_ også er beskeder fra Windows. Endnu engang tak...