Avatar billede kta38 Juniormester
15. maj 2018 - 20:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fastnet nummer til SIM kort?

Hej.
Jeg vil gerne beholde mit fastnet nummer, men er det kun "3" tilbage, der kan ligget et fastnet nummer på et simkort?
Mvh Anders
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. maj 2018 - 21:12 #1
Så vidt jeg ved er der ingen mobilselskaber der porterer fastnummer til mobilnummer (SIM kort).

Det tætteste på du kommer er, at de laver en fast viderestilling fra fastnetnummeret til et mobilnummer, så du modtager kaldet på en mobil - men altså også har 2 abonnementer.

Jeg har i hvert fald ledt efter løsningen i små 10 år uden held... - d.v.s. jeg har fået konverteret mit fastnummer til et IP-nummer, som jeg så kan håndtere selv... - eks. konfigurere på en mobil...
Avatar billede wjens Guru
15. maj 2018 - 21:50 #2
https://ens.dk/ansvarsomraader/telefoni/numre/den-danske-nummerplan

Mobil-numre og fastnet-numre ligger i serier, så Ole har ret - det kan kun blive noget med viderestilling. Et fastnet kan ikke blive til et mobilabonnement.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
16. maj 2018 - 06:03 #3
En anden løsning er, at viderstille til et "skype" fastnet nummer, bruger det selv på 36 98 10 33.

Så ringer både pc og mobil, og kan besvare, hvor det passer mig ;-)
For 99,- DKK ringer jeg gratis til hele verden både mobil og fastnet.

Men kan også vælge kun DK for 49,- DKK om måneden.

Dette er med ubegrænsede min. i taletid. De har vist også et, hvor du kan vælge 100 min. til en billigere pris.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. maj 2018 - 09:22 #4
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. maj 2018 - 09:35 #5
Siden 2008 er der kommet en hel del ændringer - som jeg er vidende, nåede teleselskaberne ikke rigtig at flytte nogen fastnetnumre - det var blot en hensigtserklæring, der blev annulleret få måneder efter.

Linket til 3 lyder rigtigt - men er det ikke. Det er præcis en viderestilling af fastnetnummeret til mobil - d.v.s det er ikke et "ægte" mobilnummer, blot en viderestilling i deres system.
Avatar billede kta38 Juniormester
16. maj 2018 - 16:50 #6
Tak til alle for jeres svar.
Jeg tror, min løsning vil være at opsige fastnet og få et nyt mobil nr.
Jeg betaler 100,- kr om mdr så "3" løsning vil ikke give nogen besparelse.
Jeg havde håbet på at jeg kunne oprette et nummeret på et basis abonnement ved et eller andet mobil selskab.