Avatar billede kiabil Nybegynder
26. august 2001 - 10:03 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

billeder går forkert ind.

Når jeg lægger fotografier ind, lægger de sig i animationsshop,hvor jeg vil have de skal lægges ind i mit fotoprogram.
Spørgsmål: Hvordan kan jeg lave det om, så de kommer i fotoprogrammet.
Jette
Avatar billede parazite Nybegynder
26. august 2001 - 10:08 #1
Find et af dine billeder.
Tryk Shift ned, mens du højreklikker på filen. Vælg Åbn med... og find dit fotoprogram på listen.
Sæt kryds i \"Brug altid dette program...\" osv.

Viola. :)
Avatar billede zhark Nybegynder
26. august 2001 - 12:23 #2
Har det svar noget med spm at gøre?
Avatar billede parazite Nybegynder
26. august 2001 - 12:26 #3
Hvis jeg har forstået den lettere kryptiske formulering korrekt, ja. Hvordan vil du da forstå den?
Avatar billede parazite Nybegynder
26. august 2001 - 12:28 #4
Jeg forstår det som følger: Når kiabil prøver at åbne en billedfil på computeren, så åbnes den i Animation Shop. Filen skal i stedet åbnes i eks. Paint Shop Pro, og derfor skal der laves en lille ændring med hensyn til filens \"tilhørsforhold\". Det gøres som beskrevet ovenfor.
Avatar billede kiabil Nybegynder
27. august 2001 - 10:17 #5
Har prøvet det der er skrevet, men der står kun åben, åg så ligger billedet stadig i animationsshop
Avatar billede thomasledet Nybegynder
27. august 2001 - 10:18 #6
du holder ikke din shift-tast nede, mens du trykker... prøv igen... den skal holdes HELT nede... tryk til! :)
Avatar billede zhark Nybegynder
27. august 2001 - 22:10 #7
Jeg forstår ikke spm.!
Er det sådan at du vil ABNE et billede i et bestemt program (altså dit foto program), for det er jo hvad der svares på!
Eller kan du ikke få dine billeder ind i den mappe der tilhører dit foto program... kunne du ikke definere det mere tydeligt.
Avatar billede kiabil Nybegynder
28. august 2001 - 06:58 #8
Eller kan du ikke få dine billeder ind i den mappe der tilhører dit foto program... kunne du ikke definere det mere tydeligt.Prøver.
Når jeg downloader eller scanner lægger de sig i animationsshop, hvor de skal lægge i mit fotoprogram,Jeg scanner jo i et fotoprogram,gemmer som jpg, så lægger de sig i animationsshop. halvdelen af de billeder jeg har gemt, har  automatisk lavet sig om til animationsshop,resten er bibeholdt, med ikonet malerspand med fotografirapperat.
Jette.

Avatar billede zhark Nybegynder
28. august 2001 - 07:53 #9
Efter den forklaring fortsår jeg det således:
At billeder \"lægger sig\" i animationsshop (ikon!!) skyldes du har associeret dem til det (et) bestemt program. Det ser du ved at klikke på denne computer/vis/mappeindstillinger/filtyper
Og der søge efter \"jpg og jpeg\". Der ser du hvilket program det \"tilhører\".
jeg vil mene det du omtaler som \"resten\" der er bibeholdt med ikonet malerspand er et andet format (som f. eks. bmp, tiff m.v.)... som altså stadig tilhører dit fotoprogram. Det ser du samme sted ved at søge på den/de extensions den halvdel af billederne har.
Det kan være træls med de billedbehandlingsprg. de vil gøre sig U-undværlige (det er en kamp mellem firmaer man udsættes for) og ved installation \"stjæle\" billedtyper hvis ikke man er opmærksom på det!
Angående download så - ja det er jo samme, de har jo et et tilhørsforhold.
Så svarerne ER inde på det rigtige - dog har jeg beklageligvis aldrig fået den måde på at ændre tilhørsforhold til at virke. Jeg har eksperimenteret flere gange og... jeg trykker sku\' hård! så åbnes billedet 5-600 gange og PCen ender med at gå i coma. Beklage ikke at kunne hjælpe.
Mvh. zhark
Avatar billede zhark Nybegynder
28. august 2001 - 08:37 #10
Du kan evt. kompensere lidt for problemet (til du evt. får det løst) ved at hente IrfanView:
http://stud1.tuwien.ac.at/~e9227474/
Når man lærer det at kende er det nu et stærkt og dejligt program. Du kan browse alle billeder i en mappe som thumbnails, se dem forstørret og slette/flytte/redigere osv. og -så er det gratis, uden at forsøge at sætte sig på noget. Jeg synes det er et virkelig godt program!
Avatar billede zhark Nybegynder
30. august 2001 - 01:33 #11
kiabil>
Jeg tror du skal forsøge den metode som \"parazite\" anviser - IGEN. Den skal være OK!
Jeg har haft PC i næsten 20 år, men kunne sku\' ikke få den menu frem... før idag, hvor jeg FØRST hightlightede billedfilen med et let (enkelt) venstreklik og derefter højreklikkede på filen og vupti var menuen hvor der øverst står ÅBN - men lige nedenunder står: ÅBN med! Og ved klik på det kommer menuen frem hvor man kan vælge et (DET!) program man vil/kan! bruge, og husk at sætte hak i feltet nede i venstre hjørne, håber det lykkes for dig.
Avatar billede zhark Nybegynder
30. august 2001 - 01:44 #12
Jeg glemte at man jo (som parazite ogå skriver) skal holde Shift tasten nede når man HØJREKLIKKER på filen. Jeg begriber ikke hvorfor den operation ikke er lykkedes for mig tidligere (:
Avatar billede zhark Nybegynder
06. september 2001 - 11:19 #13
når ikke du har fået løst problemet så lav selv et svar og accepter dette, så beholder du points!
Har parazite\'s svar hjulpet kan du oprette \"points til parazite\" under kategorien generelt og give ham de 30 points.
Du bør altså enten lukke spm eller fortsat kommentere det, så kommer der måske \"nyt\" frem.
Mvh. zhark
Avatar billede kiabil Nybegynder
06. september 2001 - 12:06 #14
Jeg er meget tilfreds med svarene,prøver også IrfanView
Avatar billede zhark Nybegynder
06. september 2001 - 12:17 #15
OK - jeg kan stadig overraskes af det prg. det virkede \"tyndt\" i starten, men kan faktisk ret meget.
Avatar billede kiabil Nybegynder
28. december 2001 - 06:24 #16
Nu har jeg svaret om jeg accepter eller afviser, det spørgsmål har jeg atter fået, nu igen igen acceptere jeg.
Avatar billede zhark Nybegynder
28. december 2001 - 12:52 #17
Hvis du vil acceptere noget - og der evt. er flere der har svaret, så tryk på \"avancer\" så kan du skrive i boxen hvor mange point\'s du vil give den enkelte svare 0 5 20... til du har brugt points (30) og så accepterer du!