Avatar billede pepsiman Juniormester
12. april 2018 - 07:18 Der er 3 kommentarer

forgot password - webhotel smtp

Hej alle.

php, phpmyadmin, one.com

Jeg har lavet form for at glemme koden og vil skrive email i textfelt og vil få ny koden via email.
Det glæder også med "kontakt os form". Det er vigtigt for mig at bruge webhotel server.

- kan ikke finde ude af hvordan fungere mail script.

-- info fra one.com

        Udgående servernavn: mailout.one.com
        Port og kryptering:
        - 587 med STARTTLS (anbefalet)
        - 465 med TLS
        - 25 med STARTTLS eller intet
        Godkendelse: din e-mailadresse og adgangskode

--
det er nemt nok at lave mail form her,men hvad med smtp.
smtp server: customer-smtp.one.com - jeg skal bruge fra webhotel for at kan modtage eller sende ud.

$to  // email fra kunde
$email // mit name@webhotel.dk ,der sender videre til mit fast email - hotmail.com

mail($to,$email, $subject, $message, $from);

Jeg har læst om hvordan laver script på one.com. Jeg ved ingenting om hvordan laver script med smtp ovs.
--
sådan ser det ud:

<?php
include("conn.php");
?>
<html>
<head>
<title>forgot password</title>
</head>
<body>
<form action="forgot_password.php" method="POST">
Mail adresse:<br />
<input type="text" name="email" size="40" />
<input type="submit" name="submit" value="send"/>
</form>
<?php

$to = $_POST['email']; // email fra 'kunde' - send ny koden til kunde
$email = "name@webhotel.dk"; // videresend fra webhotels email - name@webhotel.dk til min fast email - xxxxx@hotmail.com
$submit = $_POST['submit'];

if($submit){

  $email_check = mysql_query("SELECT * FROM forgot WHERE email='".$to."'");
  $count = mysql_num_rows($email_check);

    if($count != 0){
        $random = rand(10000, 1000000);
        $new_password = $random;

        $email_password = $new_password;

        $new_password = md5($new_password);

        mysql_query("UPDATE forgot SET forgot_password='".$new_password."', mail_password='".$mail_password."' WHERE email='".$to."' ");

        $subject = "DET ER EN TEST";
        $message = "DET ER KUN EN TEST MAIL. Din kode er ny her: $email_password";
        $from = "from: homepage - adminstration";

        mail($to,$email, $subject, $message, $from);
        echo "Din ny kode er blivet sendt til dig snart. Tjek din mail.";
    }
    else
    {
        echo "Mail adresse findes ikke i databasen, venligt at opret ny konto <a href='register.php' style='color: green;'>Register</a> eller <a href='index.php' style='color: red;'>Annuller</a>";
    }
?>
</body>
</html>

Kan en af jer hjælpe lidt at lave scrip smtp eller sådan nogen? Jeg finder vej frem.
Tak
Avatar billede leif Seniormester
12. april 2018 - 08:14 #1
Overvej at bruge en "standard" class som denne: https://github.com/PHPMailer/PHPMailer
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
12. april 2018 - 09:35 #2
phpmailer er et rigtigt godt forslag, alternativt kunne være:
https://mailchimp.com/
https://swiftmailer.symfony.com/

MEN du har et andet problem!!, du anvender det gamle mysql API hvilke er fjernet i PHP7, og hvor længe tilbyder din udbyder PHP5.x
så du skal opdaterer din code til mysqli eller PDO snarest
http://php.net/manual/en/mysqlinfo.api.choosing.php
Avatar billede pepsiman Juniormester
15. april 2018 - 11:22 #3
Hej

Jeg lukker her og vil oprette ny tråden. Her handler det ikke om webshop. :)