Avatar billede PernilleSHJ Novice
03. april 2018 - 11:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sidetal blandes ved konvertering til PDF

Kære Alle

Jeg har lavet en folder i Word. (vha, 1-falset højformat).
Folderen er på 49 sider og skal nu konverteres til PDF.

Der opstår så det problem, at PDF-filen vises således at s. 1,2,3 kommer efter hinanden. Derefter vises:
s. 4 overfor s. 49.
s. 48 overfor s. 5.
s. 6 overfor s. 47.
s. 46 overfor s. 7 osv.

Jeg vil gerne have at ordenen på sidetallene fastholdes 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 osv.
Er der nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd tusinde tak!
Avatar billede finb Ekspert
03. april 2018 - 11:28 #1
Har du sat den til at folde arkene a la trykkeri ?
Avatar billede PernilleSHJ Novice
03. april 2018 - 11:43 #2
Hej finb

Jeg har ikke været inde og lave om i printerindstillingen. Den vælger selv at konvertere som beskrevet ovenfor når jeg laver det til PDF :(
Avatar billede PernilleSHJ Novice
03. april 2018 - 11:58 #3
Det viste sig at problemet lå i, at jeg konverterede filen til PDF vha. printer. Da jeg forsøgte at bruge metoden "eksportér" --> opret PDF/XPS dokument, virkede det.

Så problemet er løst. :)
Avatar billede mort1 Ekspert
03. april 2018 - 12:01 #4
Er der ikke en markering af forside og bagside, således at side 1 kommer efter forsiden, så det er årsagen til udfordringen ?