Flyt bestemt data fra et sheet til et andet sheet automatisk.
Jeg sidder og laver en oversigt over alle vores kunder i Excel, jeg har et data sheet, med alt rå data. Her har jeg en masse kolonner f.eks. navn, adresse, land, kundetype osv.
Det jeg gerne vil have er et Excel ark med f.eks. data sheet, kun danske kunder sheet og et andet sheet med kun svenske kunder. Derudover skal arket kunne automatisk flytte kunder over til de respektive sheets når der bliver tilføjet en ny i data sheetet.
En måde er som sagt filteret så du kan slå op i dem. En anden måde ville være en pivot og så bruge funktionen filter-pivot-pages eller noget i den stil).
Når du spørger som du gør får jeg i hvert fald indtryk af at du ikke er så øvet i Excel, prøv at google det.
@Kim1a jeg har brugt det meste af dagen på at google det, og hvis man ikke ved hvad det hedder, så er det ikke lige det der kommer frem, så derfor skriver jeg her fordi jeg ved der er eksperter der kan svarer mig på det.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.