Kan man få Excel til at komme med forslag til udfyldning af felter?
Jeg skal bruge Excel til at foretage registreringer, hvor der i den enkelte kolonne ofte vil være gengangere, men også helt nye forekomster. Jeg kunne derfor godt tænke mig at kunne liste f.eks. de 100 mest almindelige forekomster for kolonnen op, og at Excel derefter ville komme med forslag ud fra de første bogstaver der blev indtastet. Men det skal også være muligt at skrive fritekst. Jeg troede jeg kunne bruge Hurtigudfyld her, men synes ikke det fungerer for mig. Er der mon nogen der har et godt råd?
1) Her mener jeg ikke jeg har mulighed for fritekst, kan det ikke godt passe?
2) det synes jeg faktisk heller ikke den gør, selvom jeg ikke har haft den lukket, så det ER øv..
3) Er det ikke det samme som hurtigudfyld? Det fungerer nemlig kun for mig, når jeg står lige over eller under kolonnen hvor forslagene står. Jeg kan ligesom ikke få det til at fungere i hele kolonnen.
Tak Finb, men det var egentlig mest for at slippe for at skrive hele ordet, så jeg f.eks. får foreslået stjernefrugt når jeg skriver stj :-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.