Avatar billede Emilm Novice
29. januar 2018 - 16:48 Der er 8 kommentarer

Screen freeze og sort skærm

Hej!
Jeg har nogle problemer med min computer. Det startede med, at computeren frøs på velkomst-siden, lige efter jeg har tastet min kode. Få gange kunne jeg logge ind, hvor windows launcher normalt. Der går dog ikke længe før skærmen igen fryser i windows.
Jeg forsøgte at lave en systemgendannelse, men endte med en sort skærm efter at computeren starter og siger "preparing".
Nu kan jeg ikke komme videre derfra, og hver gang jeg rebooter, siger den "preparing", og går i sort. Det eneste jeg har adgang til at bios settings/boot options, når jeg trykker f12 før den går i sort.

Nogle mulige løsninger?
Har overvejet at lade computeren stå i sort, og se om den kan løse problemet på en måde.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2018 - 16:58 #1
Skriv lige lidt mere info om computeren hvad den indeholder, og hvilken Windows version den kører.
Avatar billede Emilm Novice
29. januar 2018 - 17:27 #2
Vision Game
CPU: Intel (R) Core(TM) i5-4670 4x3.40GHz (Turbo 3.80GHz)
Bundkort: Gigabyte B85M-D3H
Computeren kører med windows 10. Der har ikke været opdateringer de sidste par dage, så det burde ikke være problemet :)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2018 - 17:38 #3
Har du kun lige nu oplevet du har problemer. eller har der været det et stykke tid?
Avatar billede Emilm Novice
29. januar 2018 - 17:45 #4
Dette problem opstod i går aftes, da den startede med freeze-screen ved login. Jeg har ikke oplevet lignende problemer før. Der har dog været et mindre problem, der gjorde at computeren tændte automatisk igen, efter at jeg har slukket den.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2018 - 19:35 #5
Har den kommet videre?
Hvis du har et medie med Win 10 kan man forsøge at reparere computer hvis den ikke er.
Avatar billede Emilm Novice
30. januar 2018 - 03:17 #6
Problemet er løst. Den stod i sort skærm i cirka 4 timer, hvorefter den gendannede som normalt. Den virker fint nu, tak for svarene :)
Avatar billede K. W Novice
30. januar 2018 - 12:38 #7
Du skriver ikke din GFX-Kort. Mit bud ville nemlig være at du har fået en ny windows update (Creator) og så passer dine drivere ikke længere til styresystemet.
Er det  et GeForce Nvidia kort? Prøv følgende:
1. Tag gfxkortet ud af maskinen.
2. sæt skærmkablerne til onboard gfxkortet.
3. Åben windows (good luck!).
4. afinstaller alt Nvidia via kontrol panel --> 'Programmer og Funktioner'.

5. Sluk computeren og sæt dit gfx-kort i igen, men lad skærmkablerne sidde i onboard gfx.
6. Åben  windows.
7. Installer en ældre version af GFXkort driverne dvs.
Jeg har set på Nvidias forum at nogle folk har  helt med 378.xx noget der omkring.
Men der er mange der nævner at de ikke kan bruge de nyeste drivere.

Det er mit bud, du må lige sige om jeg er helt væk med mine gæt.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2018 - 15:48 #8
#6 Fint du fik løst problemet.